Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
Full Text
See detailLes enseignants dans l’expérience pédagogique d’éducation physique quotidienne en Communauté Française de Belgique. Perceptions et réactions
Delfosse, Catherine; Cloes, Marc ULg; Ledent, Maryse et al

in Revue de l'Education Physique (1994), 34(2-3), 89-98

Même dans une démarche pédagogique centrée sur l'enfant, l'enseignant reste le principal décideur. C'est lui qui sélectionne le contenu qu'il considère le plus adéquat aux habiletés et qualités de l ... [more ▼]

Même dans une démarche pédagogique centrée sur l'enfant, l'enseignant reste le principal décideur. C'est lui qui sélectionne le contenu qu'il considère le plus adéquat aux habiletés et qualités de l'enfant, choisir les formes d'organisation, dirige l'interaction en classe et veille à l'établissement du climat de travail le plus favorables à l'épanouissement de l'élève. ... [less ▲]

Detailed reference viewed: 64 (4 ULg)
See detailEnseignants de français et d'histoire. Mieux se connaître pour mieux collaborer
Jadoulle, Jean-Louis ULg

in Français 2000 (1998), n°161-162

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes enseignants en éducation physique wallons connaissent-ils le socioconstructivisme et pensent-ils l'utiliser?
Cloes, Marc ULg; Berwart, Gilles; Frédéric, Olivier

in e Journal de la Recherche sur l'Intervention en Education Physique et Sport (2010), 21

In France and in the Anglo-Saxon countries, socioconstructivist approach tends currently to be increasingly used by physical education teachers. However, it seems that their colleagues from the Wallonia ... [more ▼]

In France and in the Anglo-Saxon countries, socioconstructivist approach tends currently to be increasingly used by physical education teachers. However, it seems that their colleagues from the Wallonia-Brussels Community are much more traditional in the sense that they focus largely on "technicist” approaches. The purpose of this study was to determine to what extent they know the principles of this new approach and consider that they apply it in their classes. We collected 123 questionnaires completed online by secondary school level physical education teachers, contacted by using the "snowball" sampling technique. Despite the increase of the socioconstructivism literature, the development of specific courses focusing on it in physical education teacher education programs or the organization of specific inservice activities, 4 out of 10 teachers had no idea about what this concept means. The answers given by the subjects when they had to define the concept or to describe teaching situations in which they applied it confirmed this finding. Our study illustrates the difficulties faced by practitioners when it comes to update their knowledge on the one hand, to incorporate new concepts into their practice, on the other hand. The findings emphasize the gap between the development of educational theories and their appropriation on the field. [less ▲]

Detailed reference viewed: 211 (9 ULg)
See detailEnseignants et élites d’origine étrangères
Martiniello, Marco ULg

Scientific conference (1993, February 10)

Detailed reference viewed: 2 (1 ULg)
See detailEnseignants et innovations pédagogiques
de Landsheere, Gilbert ULg

in Doceo (1972), 179

Detailed reference viewed: 5 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEnseigne-t-on mieux les langues étrangères
Defays, Jean-Marc ULg

in Synergies Roumanie (2009), 4

Detailed reference viewed: 21 (3 ULg)
See detailL'enseignement à distance : quelques exemples européens
Denis, Brigitte ULg; Detroz, Pascal ULg

in Instruzione a distanza (1999), 11(15), 10-45

Detailed reference viewed: 13 (7 ULg)
See detailEnseignement assisté par l'informatique : quel budget ?
de Landsheere, Gilbert ULg

in De Caluwe, Rita (Ed.) L' homme et l'informatique : quatrième congrès de la Fédération des associations d'informaticiens de Belgique, Bruxelles 2-3 octobre 1984 : recueil des textes (1984)

Detailed reference viewed: 17 (0 ULg)
See detailL'enseignement assisté par ordinateur : formation et formateurs : vers un contrôle de qualité des didacticiels
de Landsheere, Gilbert ULg

in Applications des nouvelles technologies à l'éducation multimédia : actes des journées ANTEM 24-25 mars 1983 (1983)

Detailed reference viewed: 23 (2 ULg)
Full Text
See detailL’enseignement assisté par ordinateur de la syntaxe latine
Purnelle, Claudine ULg; Purnelle, Gérald ULg

in Le Micro-Professeur (1985), II(1), 76-81

Detailed reference viewed: 27 (3 ULg)
Peer Reviewed
See detailL’enseignement assisté par ordinateur du latin et du français au L.A.S.L.A
Denooz, Joseph ULg

in Micro-professeur (Le) (1984), 1(4), 1-18

Detailed reference viewed: 19 (8 ULg)
Full Text
See detailL’enseignement de l’éducation physique en Communauté française de Belgique
Cloes, Marc ULg

in Revue de la Fédération des Educateurs et Educatrices Physiques Enseignants du Québec (2005), 17(2), 16-18

Detailed reference viewed: 62 (5 ULg)
See detailL'enseignement de l'histoire à l'école primaire
Kurth, Godefroid ULg

in L'école nationale (1903)

Detailed reference viewed: 8 (0 ULg)
Full Text
See detailL’enseignement de l’histoire au carrefour ?
Jadoulle, Jean-Louis ULg

Article for general public (2002)

Detailed reference viewed: 13 (3 ULg)
See detailEnseignement de l’histoire et enracinement wallon
Jadoulle, Jean-Louis ULg

in L. COURTOIS et M.-D. ZACHARY (Ed.) Enseigner la Wallonie et l’Europe. Pour une éducation citoyenne (2001)

Detailed reference viewed: 22 (2 ULg)
Full Text
See detailL'enseignement de l'informatique en Belgique francophone : état des lieux
Joris, Noémie ULg; Henry, Julie ULg

in 1024 - Bulletin de la société informatique de France (2014), (2), 107-116

Detailed reference viewed: 12 (2 ULg)