Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
Full Text
See detailEngagement et contre-engagement. Des politiques de la littérature
Denis, Benoît ULg

in Kaempfer, Jean-Marie; Florey, Sonya; Meizoz, Jérôme (Eds.) Formes de l'engagement littéraire (XVe-XXIe siècles) (2006)

Detailed reference viewed: 65 (4 ULg)
Peer Reviewed
See detailEngagement littéraire et morale de la littérature. Sartre et Bataille lecteurs de Baudelaire et Genet
Denis, Benoît ULg

in Bouju, Emmanuel (Ed.) L’engagement littéraire (2005)

Detailed reference viewed: 34 (1 ULg)
See detailEngagement organisationnel, temps de travail et modalités de mise en oeuvre de la performance : le cas des cadres d'une grande entreprise québécoise
Tremblay, Diane-gabrielle; Grodent, Françoise ULg; Linckens, Aurélie ULg

Report (2011)

Nous avons voulu étudier la question de la performance, plus particulièrement des modalités utilisées par les salariés pour accroître leur performance et atteindre les normes organisationnelles, tout en ... [more ▼]

Nous avons voulu étudier la question de la performance, plus particulièrement des modalités utilisées par les salariés pour accroître leur performance et atteindre les normes organisationnelles, tout en nous intéressant aux modes de gestion des organisations qui y sont associés. Nous avons donc entrepris une recherche auprès des cadres d’une grande entreprise québécoise. Nous avons donc voulu nous pencher sur la question du point de vue des acteurs que sont les cadres des trois premiers niveaux de gestion afin de mieux comprendre les moyens et les dispositifs qu'ils peuvent mettre en oeuvre pour atteindre les objectifs qui leur sont fixés ou encore qu'ils se fixent parfois eux-mêmes. [less ▲]

Detailed reference viewed: 18 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEngagement social et politique dans le parcours de vie
Guillaume, Jean-François ULg; Quéniart, Anne

in Lien social et politiques (2004), 51(printemps), 5-14

Dans cette introduction à la thématique "Engagement social et politique dans le parcours de vie", les auteurs abordent plusieurs questions tenant au sens des engagements, aux formes de la participation ... [more ▼]

Dans cette introduction à la thématique "Engagement social et politique dans le parcours de vie", les auteurs abordent plusieurs questions tenant au sens des engagements, aux formes de la participation, aux intérêts sous-jacents et aux usages stratégiques des engagements citoyens, militants,... qu'ils prennent place lors de la jeunesse ou au moment de la retraite, qu'ils visent des questions locales ou des enjeux mondiaux. [less ▲]

Detailed reference viewed: 51 (11 ULg)
Peer Reviewed
See detailEngagement, temps de travail et modalités de mise en oeuvre de la performance : le cas des cadres d'une grande entreprise québécoise
Tremblay, Diane-Gabrielle; Grodent, Françoise ULg; Linckens, Aurélie ULg

in Tremblay, Diane-Gabrielle (Ed.) Performance organisationnelle et temps sociaux (2012)

Nous avons voulu étudier la question de la performance, plus particulièrement des modalités utilisées par les salariés pour accroître leur performance et atteindre les normes organisationnelles, tout en ... [more ▼]

Nous avons voulu étudier la question de la performance, plus particulièrement des modalités utilisées par les salariés pour accroître leur performance et atteindre les normes organisationnelles, tout en nous intéressant aux modes de gestion des organisations qui y sont associés. Nous avons donc entrepris une recherche auprès des cadres d’une grande entreprise québécoise. Nous avons donc voulu nous pencher sur la question du point de vue des acteurs que sont les cadres des trois premiers niveaux de gestion afin de mieux comprendre les moyens et les dispositifs qu'ils peuvent mettre en oeuvre pour atteindre les objectifs qui leur sont fixés ou encore qu'ils se fixent parfois eux-mêmes. [less ▲]

Detailed reference viewed: 26 (5 ULg)
See detailEngagements actuels, actualité des engagements.
Jacquemain, Marc ULg; Delwit, Pascal

Book published by Academia Bruylant (2010)

The various contributions reexamine the thesis of decline in political participation examining classical forms of participation (electoral turnout, partisanhip, union membership...) and more "challeging ... [more ▼]

The various contributions reexamine the thesis of decline in political participation examining classical forms of participation (electoral turnout, partisanhip, union membership...) and more "challeging" ones such as associative membreship, the Internet, and so on. The global quantitative decline can be challenged by the development of more reflexive forms of participation. [less ▲]

Detailed reference viewed: 50 (7 ULg)
Full Text
See detailEngagements d'actualité, actualité des engagements
Jacquemain, Marc ULg; Frère, Bruno ULg; Delwit, Pascal

in Dandoy, Régis (Ed.) Science politique et actualité : l'actualité de la science politique (2010)

The chapter confronts evidence about evolution of militant behaviour in contemporary Europe, mainly Belgium and France : how new models of public involvement substitute to old forms of militant ... [more ▼]

The chapter confronts evidence about evolution of militant behaviour in contemporary Europe, mainly Belgium and France : how new models of public involvement substitute to old forms of militant participation and in what measure those old forms resist. [less ▲]

Detailed reference viewed: 53 (6 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes engagements de pension selon l'IAS 19
Sougné, Danielle ULg

in Revue Banque = Banque Magazine (2009)

Detailed reference viewed: 40 (5 ULg)
See detailLes engagements des catholiques pour la paix
Jadoulle, Jean-Louis ULg

in J. PIROTTE et G. ZELIS (Ed.) Pour une histoire du monde catholique au 20e siècle. Wallonie - Bruxelles. Guide du chercheur (2003)

Detailed reference viewed: 5 (0 ULg)
See detailLes engagements en dehors du parti catholique et du Parti social chrétien
Jadoulle, Jean-Louis ULg; Wynants, Paul

in J. PIROTTE et G. ZELIS (Ed.) Pour une histoire du monde catholique au 20e siècle. Wallonie - Bruxelles. Guide du chercheur (2003)

Detailed reference viewed: 11 (1 ULg)
See detailEngagements familiaux et professionnels: regard sur les projets des jeunes hommes et des jeunes femmes en fin de formation scolaire
Gavray, Claire ULg

in Istace, Evelyne; Laffut, Michel; Plasman, Robert (Eds.) et al Sphères privée et professionnelle - vers une recomposition des rôles et des actions (2004)

comparisons concerning the way young men and women consider their future (work and family perspectives) and build their identity of young adult. The results show that the two points of view converge but ... [more ▼]

comparisons concerning the way young men and women consider their future (work and family perspectives) and build their identity of young adult. The results show that the two points of view converge but also that the conception of specialization of the social gendered roles is not dead. [less ▲]

Detailed reference viewed: 71 (12 ULg)
Full Text
See detailEngagements Pédagogiques Chimie Bac 1 ‘Sciences de la Vie’
Focant, Jean-François ULg

Learning material (2009)

Detailed reference viewed: 6 (2 ULg)
Full Text
See detailEngager des futurs enseignants dans une analyse conjointe de pratiques situées, une compétence travaillée avec les futurs formateurs
Beckers, Jacqueline ULg; Van der Linden, Sylvie ULg

Conference (2007, May 18)

Un module de la licence en Sciences de l’Education de l’ULg (université belge) se donne spécifiquement pour objectif de préparer les étudiants au métier de formateur d’enseignants. Le stage de la première ... [more ▼]

Un module de la licence en Sciences de l’Education de l’ULg (université belge) se donne spécifiquement pour objectif de préparer les étudiants au métier de formateur d’enseignants. Le stage de la première partie de ce module, appelé « compagnonnage réflexif », invite chaque futur formateur d’enseignants à accompagner un futur enseignant. La compétence travaillée est d’ « engager autrui dans une analyse de son action professionnelle dans la perspective de sa régulation ». Cette compétence se complexifie, au terme des accompagnements, lorsque les futurs enseignants animent des séances d’analyse collective (petits groupes de futurs enseignants) des pratiques d’enseignement des futurs enseignants accompagnés. La conceptualisation des actions professionnelles est l’enjeu de ces séances. Durant celles-ci, les futurs formateurs sont filmés en vue d’analyses réflexives de leur pratique. C’est l’analyse de cette étape de l’apprentissage des futurs formateurs et sa régulation, qui fera l’objet de cette communication. [less ▲]

Detailed reference viewed: 42 (3 ULg)
Full Text
See detailEngaging with Literature of Commitment (vol. 1): Africa in the World
Collier, Gordon; Delrez, Marc ULg; Fuchs, Anne et al

Book published by Rodopi (2012)

Detailed reference viewed: 36 (3 ULg)
Full Text
See detailEngaging with Literature of Commitment (vol. 2): The Worldly Scholar
Collier, Gordon; Delrez, Marc ULg; Fuchs, Anne et al

Book published by Rodopi (2012)

Detailed reference viewed: 41 (2 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes engelures, stigmates des affres climatiques.
Hermanns, Jean-François ULg; Caucanas, Marie ULg; PIERARD, Gérald ULg et al

in Revue Médicale de Liège (2010), 65(12), 688-90

Chilblain results from environmental nonfreezing cold exposure. It is a localized inflammatory lesion most frequently localized on the toes and fingers. Chilblains are often idiopathic, but they may be ... [more ▼]

Chilblain results from environmental nonfreezing cold exposure. It is a localized inflammatory lesion most frequently localized on the toes and fingers. Chilblains are often idiopathic, but they may be part of lupus erythematosus. [less ▲]

Detailed reference viewed: 23 (3 ULg)
Peer Reviewed
See detailEngery-filtering transmission electron microscopy of biological specimens.
de Bruijn, W. C.; Sorber, C. W.; Gelsema, E. S. et al

in Scanning Microscopy (1993), 7(2), 693-708709

By energy-filtering transmission electron microscopy (EFTEM) electrons can be separated by their energy losses. An electron-energy filter, added to the microscope column allows the measurement of the ... [more ▼]

By energy-filtering transmission electron microscopy (EFTEM) electrons can be separated by their energy losses. An electron-energy filter, added to the microscope column allows the measurement of the energy distribution of transmitted electrons that have lost energy (< 2,000 eV, with an energy resolution of approximately 1 eV). These filtered electrons, recorded either as a spectrum or as an image, are composed of two parts superimposed on top of each other: (a) the unspecific energy-loss population (= the continuum) and (b) the specific element-related energy-loss population (= the edges). At the edges, electron data in spectra and images are mathematically processed, to obtain the desired element-related net-intensity values or images. These data are related to the total transmitted electron intensity, from the zero- and low-loss spectral region giving the relative spectralor image intensity rations ((S)R*x, (I)R*x), which can be related to the element concentration. The acquisition of the zero-loss and low-loss data is hampered by the restricted dynamic range of the TV camera. By improvements through the introduction of calibrated attenuation filters in the optical path to the TV-camera, more reliable values for (S)R*x and (I)R*x can be acquired. By addition of Bio-standards adjacent to the tissue, a "known" and "unknown" concentration of the element present in the same ultrathin section and the "bias" in the concentration estimation, can be obtained. Some practical examples are given for the estimation of the iron cencentration in siderosomes, boron in melasosomes and calcium in calcium oxalate monohydrate crystals. [less ▲]

Detailed reference viewed: 11 (0 ULg)
Full Text
See detailEnghien, rempart Saint-Christophe
Frankignoulle, Pierre ULg

in Frankignoulle, Pierre; Dawance, Sophie; Malherbe, Alain (Eds.) Habiter la Ville (2001)

Detailed reference viewed: 5 (0 ULg)