Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailEPOXI et la comète Hartley 2
Manfroid, Jean ULg

Article for general public (2010)

Not Available

Detailed reference viewed: 7 (1 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEPOXI: Comet 103P/Hartley 2 Observations from a Worldwide Campaign
Meech, K. J.; A'Hearn, M. F.; Adams, J. A. et al

in Astrophysical Journal (2011), 734(Letters), 11-9

Earth- and space-based observations provide synergistic information for space mission encounters by providing data over longer timescales, at different wavelengths and using techniques that are impossible ... [more ▼]

Earth- and space-based observations provide synergistic information for space mission encounters by providing data over longer timescales, at different wavelengths and using techniques that are impossible with an in situ flyby. We report here such observations in support of the EPOXI spacecraft flyby of comet 103P/Hartley 2. The nucleus is small and dark, and exhibited a very rapidly changing rotation period. Prior to the onset of activity, the period was ~16.4 hr. Starting in 2010 August the period changed from 16.6 hr to near 19 hr in December. With respect to dust composition, most volatiles and carbon and nitrogen isotope ratios, the comet is similar to other Jupiter-family comets. What is unusual is the dominance of CO[SUB]2[/SUB]-driven activity near perihelion, which likely persists out to aphelion. Near perihelion the comet nucleus was surrounded by a large halo of water-ice grains that contributed significantly to the total water production. [less ▲]

Detailed reference viewed: 29 (4 ULg)
See detailL'épreuve de rappel indicé à 48 items (RI-48)
Adam, Stéphane ULg; Van der Linden, Martial ULg; Poitrenaud, Jean et al

in Van der Linden, Martial (Ed.) L'évaluation des troubles de la mémoire : présentation de quatre tests de mémoire épisodique avec leur étalonnage (2004)

Detailed reference viewed: 294 (4 ULg)
See detailL'épreuve de rappel libre / rappel indicé à 16 items (RL/RI-16)
Van der Linden, Martial ULg; Coyette, Françoise; Poitrenaud, Jean et al

in Van der Linden, Martial (Ed.) L'évaluation des troubles de la mémoire : présentation de quatre tests de mémoire épisodique avec leur étalonnage (2004)

Detailed reference viewed: 1398 (17 ULg)
See detailEpreuve de Rappel Libre à 15 items avec remémoration sélective - RLS-15
Adam, Stéphane ULg

in Hugonot-Diener, L.; Barbeau, Emmanuel; Michel, Bernard (Eds.) et al GREMOIRE: Tests et échelles de la maladie d'Alzheimer et des syndromes apparentés (2008)

Detailed reference viewed: 112 (2 ULg)
See detailEpreuve de trypanolyse et résistance à la trypanosomiase
Linden, Annick ULg

Master's dissertation (1988)

Detailed reference viewed: 13 (2 ULg)
Full Text
See detailL'épreuve du vide : Justice et démocratie
Herla, Anne ULg

Master of advanced studies dissertation (2000)

Detailed reference viewed: 6 (0 ULg)
See detailUne épreuve pour l'entrée en première année
Dumortier, Jean-Louis ULg

in Revue de la Direction Générale de l’Organisation des Etudes (1983)

Detailed reference viewed: 8 (1 ULg)
See detailEpreuves de repositionnement angulaire
Croisier, Jean-Louis ULg; Henrotin, Yves ULg; Etienne, L. et al

in Actes de la 3ème Journée Belge d’Isocinétisme (2001, February)

Detailed reference viewed: 2 (0 ULg)
See detailEpreuves expressives aménagées dans le "théâtre-action"
Brahy, Rachel ULg

Scientific conference (2013, January 28)

Detailed reference viewed: 15 (2 ULg)
Peer Reviewed
See detailEpreuves externes : évaluation de la qualité des apprentissages ou des curricula ?
Lafontaine, Dominique ULg

in Actes du 15e colloque international de l'ADMEE-Europe et congrès annuel de la SSRE, Université de Lausanne, 5-7 septembre 2002 (2003)

Detailed reference viewed: 21 (1 ULg)
Peer Reviewed
See detailEpreuves isocinétiques de fatigabilité musculaire
Croisier, Jean-Louis ULg; Lavis, C.; Crielaard, Jean-Michel ULg

in Actualités Sports et Médecine (1992), 20

Detailed reference viewed: 23 (6 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEpreuves isocinétiques de résistance à la fatigue
Croisier, Jean-Louis ULg; Bosquet, L.; Maquet, Didier ULg et al

in Lettre de Médecine Physique et de Réadaptation (2013)

Detailed reference viewed: 81 (24 ULg)
Peer Reviewed
See detailEpreuves isocinétiques de résistance à la fatigue musculaire
Croisier, Jean-Louis ULg; Orban, O.; Lhermerout, Claude ULg et al

in Annales de Réadaptation et de Médecine Physique (1997, October), 40(6), 469

Detailed reference viewed: 45 (7 ULg)
See detailEpreuves isocinétiques du genou chez l'enfant
Croisier, Jean-Louis ULg; Joris, M.; Lhermerout, Claude ULg et al

in Actualités en Rééducation Fonctionnelle et Réadaptation (18e série) (1993)

Detailed reference viewed: 8 (0 ULg)
Full Text
See detailEPRI Transmission Line Reference Book : wind-induced Conductor Motion.
Chan, John; Havard, Dave; Rawlins, Chuck et al

Book published by EPRI - second edition (2009)

This book summarize worldwide knowledge on power line conductor wind-induced movements, including :- aeolian vibrations; - Fatigue of Overhead conductors; - Galloping; - bundle conductor oscillations ... [more ▼]

This book summarize worldwide knowledge on power line conductor wind-induced movements, including :- aeolian vibrations; - Fatigue of Overhead conductors; - Galloping; - bundle conductor oscillations; - overhead fiber optic cables; - other motions. [less ▲]

Detailed reference viewed: 391 (1 ULg)
Full Text
See detailEprouver sa puissance de penser
Herla, Anne ULg

Article for general public (2013)

Detailed reference viewed: 18 (1 ULg)
Full Text
See detailL’EPS : de l’exception à la normalité
Pühse, Uwe; Gerber, Markus; Mouton, Alexandre ULg et al

in Revue de l'Education Physique (2010), 50(2), 55-61

Les auteurs expliquent pourquoi l'éducation physique et sportive peut jouer un rôle prépondérant dans notre société et comment elle pourrait accéder à une réelle reconnaissance au sein de la communauté ... [more ▼]

Les auteurs expliquent pourquoi l'éducation physique et sportive peut jouer un rôle prépondérant dans notre société et comment elle pourrait accéder à une réelle reconnaissance au sein de la communauté éducative. [less ▲]

Detailed reference viewed: 136 (17 ULg)