Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailEducation et transmission
Seba, Jean-Renaud ULg

Conference given outside the academic context (2007)

Detailed reference viewed: 15 (7 ULg)
See detailEducation for citizenship in the French Community of Belgium : opportunities to learn in addition to the formal curriculum
Blondin, Christiane ULg; Schillings, Patricia ULg

in Torney-Purta, J. (Ed.) Civic education across countries : 24 national case studies from the IEA civic education project (1999)

Detailed reference viewed: 35 (3 ULg)
Full Text
See detailL’éducation géographique. Pour une vision citoyenne du monde
Merenne-Schoumaker, Bernadette ULg

in Géographes Associés (1996), (19), 65-69

Brief reflection on the place of the teaching of geography in education for citizenship

Detailed reference viewed: 12 (0 ULg)
See detailThe education of developing T cells in neuroendocrine self principles: Evidence for an evolutionary continuum of immunoendocrine interactions
Geenen, Vincent ULg; Franchimont, Paul

in Savage, Martin O.; Bourguignon, Jean-Pierre; Grossman, Ashley B. (Eds.) Frontiers in Pediatric Neuroendocrinology (1994)

Detailed reference viewed: 5 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEducation on sensor-augmented pump use improves glucose control in type-1 diabetic patients.
Thielen, Vinciane ULg; Place, J.; Gerbaud, S. et al

in Diabètes & Métabolism (2010)

Detailed reference viewed: 38 (2 ULg)
Peer Reviewed
See detailÉducation par la technologie et robotique pédagogique
Croes, Michel ULg; Denis, Brigitte ULg; Hubert, Sylviane

in Nonnon, Pierre; Vivet, Martial (Eds.) Robotique pédagogique. Actes du cinquième colloque international sur la robotique pédagogique (1999)

Detailed reference viewed: 79 (3 ULg)
See detailEducation permanente et non emploi
Etienne, M.; Hansotte, M.; Binot, M. L. et al

Report (1986)

Detailed reference viewed: 17 (1 ULg)
Full Text
See detailEducation pour le troisième millénaire : mes craintes, mes espoirs ... pour l’Université
Merenne-Schoumaker, Bernadette ULg

in Education-Formation (2000), (259), 18-19

Courte réflexion sur les défis de l'Université en termes de formation au début du XXIe siécle

Detailed reference viewed: 17 (3 ULg)
See detailL'éducation préscolaire au Portugal
Hindryckx, Geneviève ULg

Conference (1990, September 15)

Detailed reference viewed: 10 (2 ULg)
See detailL'éducation préscolaire dans les pays en développement
de Landsheere, Gilbert ULg

in Perspectives : Revue Trimestrielle de l'Education (1977), VII(4), 546-552

Detailed reference viewed: 13 (2 ULg)
Peer Reviewed
See detailL'éducation scientifique en Communauté française de Belgique de la maternelle au premier degré de l'enseignement secondaire : constats et perspectives
Burton, Réginald; Demeuse, Marc ULg; Flammang, Cécile et al

in Le point sur la recherche en éducation en Communauté française : actes du 1er congrès des chercheurs en éducation, Bruxelles, 24-25 mai 2000 (2001)

Detailed reference viewed: 37 (5 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEducation therapeutique et mesure continue de la glycemie chez le patient diabetique insulino-traite.
Thielen, Vinciane ULg; Radermecker, Régis ULg; Renard, Eric et al

in Revue Médicale Suisse (2010), 6(260), 1596-600

L’efficacité d’un programme éducationnel fondé sur l’utilisation d’une mesure continue du glucose avec un affichage en temps réel a été évaluée chez des patients diabétiques de type 1 (système couplé à ... [more ▼]

L’efficacité d’un programme éducationnel fondé sur l’utilisation d’une mesure continue du glucose avec un affichage en temps réel a été évaluée chez des patients diabétiques de type 1 (système couplé à une pompe à insuline externe - Paradigm Real Time®) et chez des patients diabétiques de type 2 mal contrôlés sous insuline (système Guardian RT® une semaine par mois pendant 3 mois versus automesure classique). Ces deux essais pilote montrent une diminution du taux d’hémoglobine glyquée (HbA1c) avec le « glucose sensor », avec moins d’hypoglycémies symptomatiques. Malgré certaines difficultés techniques (surtout chez les diabétiques de type 2), l’approche représente un outil intéressant d’éducation thérapeutique. Ces résultats prometteurs plaident pour des études de plus grande envergure chez des patients diabétiques bien sélectionnés. [less ▲]

Detailed reference viewed: 75 (5 ULg)