Browsing
     by title


0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:   
OK
See detailComprendre et éviter le plagiat
Ramais, Thierry; Simons, Germain ULg; Delville, Michel ULg

Textual, factual or bibliographical database (2009)

Detailed reference viewed: 51 (13 ULg)
Full Text
See detailComprendre et prévenir la violence à l'école : vers un référentiel critique des mesures actuelles de prévention et de lutte contre la violence scolaire
Munten, Jacqueline; Jardon, Dorothée; Mouvet, Bernadette ULg

in Point sur la Recherche en Education (Le) (2002), 22

Detailed reference viewed: 69 (4 ULg)
See detailComprendre l’art contemporain
Bawin, Julie ULg

Conference given outside the academic context (2011)

Detailed reference viewed: 16 (0 ULg)
See detailComprendre l'enseignement secondaire : Évolution, organisation, analyse
Beckers, Jacqueline ULg

Book published by De Boeck Université (1998)

Detailed reference viewed: 43 (4 ULg)
See detailComprendre l’environnement par l’histoire. Apprendre l’histoire par l’environnement
Jadoulle, Jean-Louis ULg

in D. BELAYEW, Ph. SOUTMANS, A. TIXHON et D. VAN DAM (Ed.) Education à la citoyenneté et à l’environnement (2008)

Detailed reference viewed: 1 (0 ULg)
Full Text
See detailComprendre la gouvernance
Triplet, Patrick; Vermeulen, Cédric ULg

in Triplet, Patrick (Ed.) Manuel de gestion des aires protégées d'afrique de L'ouest (2009)

Detailed reference viewed: 51 (9 ULg)
Full Text
See detailComprendre la logique des acteurs
Partoune, Christine ULg

Learning material (2010)

Cette fiche présente quatre outils articulés dans le but d’aider des acteurs à construire une vision commune d’un territoire : 1. l’audit patrimonial, qui sert à récolter des informations de base ; 2. la ... [more ▼]

Cette fiche présente quatre outils articulés dans le but d’aider des acteurs à construire une vision commune d’un territoire : 1. l’audit patrimonial, qui sert à récolter des informations de base ; 2. la matrice CAPE et ... 3. le tableau des interrelations, qui proposent une façon de traiter ces informations pour arriver à synchroniser les acteurs ; 3. le plan de concertation, dont la conduite est nourrie de l’analyse menée grâce aux trois autres outils. [less ▲]

Detailed reference viewed: 21 (4 ULg)
Full Text
See detailComprendre la mammite bovine comme une enzootie dynamique
Theron, Léonard ULg; Hanzen, Christian ULg

Article for general public (in press)

Health disorders in bovine herds are, in essence, multifactorial. They are based on the equilibrium among various factors. The major difficulty in managing endemias in livestock production emerges from ... [more ▼]

Health disorders in bovine herds are, in essence, multifactorial. They are based on the equilibrium among various factors. The major difficulty in managing endemias in livestock production emerges from two elements: the extreme variability of practices among farms and over time on one hand and on the other hand, the crossed impact of various factors producing the same result. A simple example will illustrate the two problems: Mastitis has epidemiological components that govern their own response to means of prevention. Because no two dairy farms ever have fifty per cent of their livestock production practices in common, the establishment of the usual means of prevention will never have the same dosable impact in each of the two farms (Bradley et al. 2007; Théron et al. 2009). Further, in view of the variability of certain practices or adjustments over time, a situation can vary while all other factors remain constant, due to a neglected invisible factor, thus diminishing the strength of the prevention argument. Each of us has known situations in which post-dipping did not generate the anticipated effects, and situations in which, after a transitory improvement linked to milking practices, the situation degrades again for a cause associated with the milking machine or feeding. The conclusion of this introduction is both simple and complex: the integrated control of mastitis is based on long-term monitoring. This monitoring is justified by the economic and societal impact of this disease. Good monitoring implies the definition of key measurable control points. The aim of this article will be to define the indicators and epidemiological objectives that enable the level of mammary health and its evolution to be defined over time. [less ▲]

Detailed reference viewed: 156 (17 ULg)
See detailComprendre les "Postulats de la linguistique"
Janvier, Antoine ULg; Pieron, Julien ULg

Scientific conference (2009, March 13)

Detailed reference viewed: 7 (1 ULg)
See detailComprendre les émeutes à Matonge
Demart, Sarah ULg

Scientific conference (2012, February 03)

Detailed reference viewed: 9 (3 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailComprendre les femmes au foyer, des intermittentes du travail ? « Comprendre les femmes au foyer, des intermittentes du travail ? »
Dieu, Anne Marie; Cornet, Annie ULg; Delhaye, Christine

in Revue Internationale de Psychosociologie (2011), XVII(43), 261-281

Detailed reference viewed: 33 (11 ULg)
See detailComprendre les organisations. Mintzberg à l’épreuve des faits
Pichault, François ULg; Nizet, Jean

Book published by Gaetan Morin (1995)

Detailed reference viewed: 241 (9 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailComprendre les pratiques d’entreprises en matière d’intrapreneuriat. Une proposition de caractérisation
Lisein, Olivier ULg; Degré, Julie ULg

in Revue Internationale P.M.E. (2012), 24(2), 167-210

Although it is recognized as a potential vector for strategic innovation for businesses that are capable of taking advantage of it, the concept of intrapreneurship remains relatively unknown. Few of its ... [more ▼]

Although it is recognized as a potential vector for strategic innovation for businesses that are capable of taking advantage of it, the concept of intrapreneurship remains relatively unknown. Few of its constitutive elements have been empirically validated as of today – including intrapreneurial mechanisms targeted by businesses as well as factors that might favour an intrapreneurial behaviour on the part of employees. Our study is intended to be a response to this lack of validation, as we propose an empirical exploration of business practices as regards the way they mobilize the basis of intrapreneurship in their strategy. More precisely, our proposal, which has been carried out on the basis of an analysis of 17 case studies of businesses known to use intrapreneurship, is intended to examine the intrinsic nature of intrapreneurial strategies developed by businesses through different key dimensions. These have been generated by abduction, and will allow us to characterize contrasting approaches of the concept of intrapreneurship within businesses, following which we will propose a taxonomy based on an innovative set of reading categories. [less ▲]

Detailed reference viewed: 108 (34 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailComprendre les usages des dispositifs de formation par l’approche analogique.
Faulx, Daniel ULg; Leclercq, Gilles

in Chafiqi (Ed.) Mondialisation et Education, vers une société de la connaissance (2008, June)

Pour mener notre recherche, nous avons développé un dispositif original de recueil d’information qui se base sur l’utilisation d’une analogie entre un parcours de formation et un réseau routier, à partir ... [more ▼]

Pour mener notre recherche, nous avons développé un dispositif original de recueil d’information qui se base sur l’utilisation d’une analogie entre un parcours de formation et un réseau routier, à partir d’un outil d’auto-diagnostic de groupe appelé l’échangeur (Faulx, 1998). En prenant appui sur cette analogie, notre objectif est de mieux compren-dre la manière dont des personnes en formation vivent leur apprentissage, leur évolution personnelle, les relations qu’elles ont avec les autres, les relations qu’elles entretiennent avec le système de règles, le rapport qu’elles entretiennent aux contraintes et aux ressour-ces, en somme de questionner la manière dont elles vivent leur expérience au sein d’un dispositif pédagogique particulier, celui de l’alternance. [less ▲]

Detailed reference viewed: 46 (10 ULg)
See detailComprendre TEXTO, comment gérer la documentation avec TEXTO ?
Pochet, Bernard ULg

Book published by Faculté des Sciences agronomiques - Bibliothèque (1992)

Ce manuel présente l'utilisation de la version 4.2 du logiciel documentaire TEXTO. Il suit une démarche progressive. Dans les premiers chapitres, une présentation sommaire de TEXTO permet au lecteur de se ... [more ▼]

Ce manuel présente l'utilisation de la version 4.2 du logiciel documentaire TEXTO. Il suit une démarche progressive. Dans les premiers chapitres, une présentation sommaire de TEXTO permet au lecteur de se familiariser avec le progiciel, d'en appréhender les fonctions principales, de les tester s'il dispose d'une licence TEXTO et d'un PC. En fin d'ouvrage, un index des écrans et un index de mots-clés aident le lecteur dans son utilisation courante. [less ▲]

Detailed reference viewed: 70 (1 ULg)
Peer Reviewed
See detailCompressing Grasping Experience into a Dictionary of Prototypical Grasp-predicting Parts
Detry, Renaud ULg; Ek, Carl Henrik; Madry, Marianna et al

Conference (2012)

Detailed reference viewed: 31 (0 ULg)