References of "2006"
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See detailBaryon resonances in large N(c) QCD
Matagne, Nicolas; Stancu, Floarea ULg

in Bled Workshops in Physics (2006), 7(1), 61-66

The baryon spectra are discussed in the context of the $1/N_c$ expansion approach, with emphasis on mixed symmetric states. The contributions of the spin dependent terms as a function of the excitation ... [more ▼]

The baryon spectra are discussed in the context of the $1/N_c$ expansion approach, with emphasis on mixed symmetric states. The contributions of the spin dependent terms as a function of the excitation energy are shown explicitly. At large energies these contributions are expected to vanish. [less ▲]

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See detailCarte hydrogéologique de Wallonie 1/25000. 65/3-4, Bastogne - Wardin et 65/7-8 Fauvillers - Romeldange, notice explicative.
Bouezmarni, Mohamed ULg; Denne, Pierre; Debbaut, Vincent ULg

Book published by Service public de Wallonie, DGARNE - peer reviewed (2006)

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See detailLe jugement par défaut en procédure civile
Boularbah, Hakim ULg

in Journal des Tribunaux (2006)

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Peer Reviewed
See detailAdherence to anti-osteoporotic treatment: does it really matter?
Reginster, Jean-Yves ULg; Rabenda, Véronique ULg

in Future Rheumatology (2006), 1

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Peer Reviewed
See detailEvaluation de l’efficacité d’un module d’enseignement à distance centré sur l’analyse de tâche et l’émission de feed-back
Lenzen, Benoît; Gustin, Frédéric; Cloes, Marc ULg

in Carlier, Ghislain; Bouthier, Daniel; Bui-Xuân, G. (Eds.) Intervenir en éducation physique et en sport. Recherches actuelles (2006)

L’importance du feedback dans la relation pédagogique d’enseignement a été mise en évidence dans de nombreuses recherches de type « processus-produit » et les mécanismes relatifs à son émission ont par ... [more ▼]

L’importance du feedback dans la relation pédagogique d’enseignement a été mise en évidence dans de nombreuses recherches de type « processus-produit » et les mécanismes relatifs à son émission ont par ailleurs été bien définis. La question qui se pose est la suivante : Comment intervenir dans la formation initiale des enseignants en éducation physique et des entraîneurs afin de développer chez eux l’aptitude à corriger les performances motrices des apprenants ? [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailEvolution of paleoclimatic conditions and vegetation change in Himalaya from compound specific hydrogen and carbon analyses
Palhol, F.; Galy, V.; France-Lanord, C. et al

in Geochimica et Cosmochimica Acta (2006), 70(18), 468-468

Supplied by the Ganga–Brahmaputra fluvial system, the Bengal Fan provides an integrated record of the Himalayan basin history through time. The active channel-levee system of the middle fan documents the ... [more ▼]

Supplied by the Ganga–Brahmaputra fluvial system, the Bengal Fan provides an integrated record of the Himalayan basin history through time. The active channel-levee system of the middle fan documents the last glacial/interglacial cycle. Organic geochemistry studies have shown that the organic matter contained in the Bengal Fan sediments is mainly of terrestrial origin. We analysed terrestrial n-alkanes (C27–C33) from Bengal Fan sediments and modern Ganga–Brahmaputra sediments. Comparison of compound specific hydrogen and carbon isotopic ratios in these samples allow us to follow the evolution of paleoenvironmental conditions since the Last Glacial Maximum. Carbon molecular isotopic data on the odd-HMW n-alkanes show a shift of 4&, corresponding to an evolution in the Himalayan system from a C4-dominated vegetation at LGM to a C3- dominated vegetation during the Holocene. It is now well known that C4 plants are more adapted than C3 plants to low atmospheric CO2 concentrations and to relatively hot and dry climate. In the same time, molecular D/H isotopic ratios measured on the same samples show an increase of the deuterium content of about 20& during the Holocene, which is consistent with lower temperature at the end of the LGM in the Himalaya. As low temperature should favored C3 plants, the predominance of a C4 vegetation have to be linked with dryer conditions at the end of the LGM. Afterwards, the increase of the C3/C4 ratio in the Himalayan system is related to a concomitant increase of humidity and pCO2 during the Holocene. [less ▲]

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See detailUne seconde session qui commence mal...
Wildemeersch, Jonathan ULg

in Revue de Jurisprudence de Liège, Mons et Bruxelles (2006), (26), 1132-1142

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Peer Reviewed
See detailDiagnosis of osteoporosis without prevalent fractures: are we missing our main target?
Richy, F.; Reginster, Jean-Yves ULg

in Osteoporosis Action (2006), 1

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Peer Reviewed
See detailHerbal medicines and vitamins
Schoenen, Jean ULg; Magis, Delphine ULg

in Lipton, R. B.; Bigal, M. E. (Eds.) Migraines and Other headache disorders (2006)

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Peer Reviewed
See detailGenomic structure of new Tunisian peach latent mosaic viroid variants.
Hassen, I Fekih; Massart, Sébastien ULg; Roussel, S. et al

in Communications in agricultural and applied biological sciences (2006), 71(3 Pt B), 1257-1265

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See detailDéchiffrer Vénus. Renaissance et âge classique
Droixhe, Daniel ULg

in Journal de la Renaissance. IV (2006)

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Peer Reviewed
See detailHydrogeological mapping of the Walloon region (Belgium).
Bouezmarni, Mohamed ULg

in Proceedings of the 5th european congress on regional geoscientific cartography and information systems. (2006)

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Peer Reviewed
See detailImpact d’un sport-études sur la vie d’un établissement scolaire
Frédéric, Olivier; Louis, Lionel; Cloes, Marc ULg

in Carlier, Ghislain; Bouthier, Daniel; Bui-Xuân, G. (Eds.) Intervenir en éducation physique et en sport. Recherches actuelles (2006)

Nous nous proposons d’étudier le cas d’un établissement secondaire dans lequel a été créée une section sport-études et d’analyser l’impact social de cette filière d’études dans l’école en question en ... [more ▼]

Nous nous proposons d’étudier le cas d’un établissement secondaire dans lequel a été créée une section sport-études et d’analyser l’impact social de cette filière d’études dans l’école en question en recueillant, auprès des différents acteurs de la structure, des informations concernant les objectifs associés au sport-études, les motifs de participation, les relations entre les différents acteurs du site, la perception du sport-études et la perception du niveau des élèves. Pour d’évidentes raisons de place, nous avons choisi de n’aborder dans cet article que les trois premiers aspects. [less ▲]

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