References of "Reggers, Thérèse"
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See detailApprentissage et remédiation en ligne : L'outil eCole et ses premiers usages pilotes
Vreeswijk, Valérie ULg; Reggers, Thérèse ULg; Javaux, Hubert et al

Learning material (2007)

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Peer Reviewed
See detailMesures d’impact des régulations dans la construction d’un enseignement à distance (EAD) en initiation à l’entomologie
Mignon, Jacques ULg; Reggers, Thérèse ULg

in Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire (2006), 3(1-2), 8-18

The course “Introduction to entomology” at Gembloux Agricultural University (Belgium) integrates both distance learning and laboratories. Its progressive development permits a precise description of the ... [more ▼]

The course “Introduction to entomology” at Gembloux Agricultural University (Belgium) integrates both distance learning and laboratories. Its progressive development permits a precise description of the experimentation influence and regulation steps on course’s parameters. The course has been evaluated by students and the results were compared with other indicators. The results showed a positive but insufficient progression. This confirms the difficulty to set up a distance learning with rapidity and effectiveness. Furthermore, this underscores the evolution of students’ needs and the importance of the permanent spiral of “experimentation-regulation and post-regulation”. [less ▲]

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See detailLe système anglais présagerait-il de l'avenir en matière de qualité de l'enseignement universitaire en Communauté française de Belgique ?
Vandeweerd, Jean-Michel ULg; Mignon, Jacques ULg; Reggers, Thérèse ULg

in Actes du 22e congrès de l’Association internationale de pédagogie universitaire (AIPU) (2006)

Issues du monde industriel, les démarches d'amélioration de la qualité se sont rapidement étendues aux autres secteurs. Elles faisaient cependant défaut au niveau de l'enseignement supérieur en Communauté ... [more ▼]

Issues du monde industriel, les démarches d'amélioration de la qualité se sont rapidement étendues aux autres secteurs. Elles faisaient cependant défaut au niveau de l'enseignement supérieur en Communauté française de Belgique. Comblant cette lacune, celle-ci vient de se doter d'un outil de gestion de la qualité de son enseignement. L’Agence d’Evaluation de la Qualité de l'Enseignement Supérieur (AEQES) a été constituée au premier janvier 2003. La première réunion s'est tenue un an plus tard (23 janvier 2004). Elle doit permettre de répondre aux recommandations européennes déjà arrêtées en la matière, d’assurer la représentation de la Communauté française de Belgique dans les instances concernées, mais surtout de doter cette communauté d'une structure organisant l'évaluation de la qualité de l'enseignement au sein des établissements. Dans ce contexte, il est peu probable d’échapper à un courant d’inspiration anglo-saxonne en matière de qualité de l’enseignement supérieur dans lequel le processus qualité est considéré comme un ROI (Return On Investment) ou un processus d'amélioration continue dépendant des moyens (humains, technologiques, financiers, …) qui lui sont consacrés. Le cas qui suit concerne le travail de réflexion d’une trentaine de professionnels autour de la démarche qualité dans l’enseignement supérieur en Communauté française de Belgique. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailProgression micrograduée dans l'entraînement à la vision dans l'espace et à la description anatomique
Bonnet, Pierre ULg; Reggers, Thérèse ULg

in Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire (2006), 3(1-2),

Anatomy teaching for first year medical sciences students in Liege Medical School, Belgium, s based on both lectures and e-learning. An introductive lesson on anatomical description has been developed on ... [more ▼]

Anatomy teaching for first year medical sciences students in Liege Medical School, Belgium, s based on both lectures and e-learning. An introductive lesson on anatomical description has been developed on e-learning as a tool for description and spatial view training. That first on-line lesson has been constructed by identifying the conceptual requisite to understand anatomy and its specific descriptive language, by dissection and finally by organisation of those requisites to allow generalisation and transfer. The lesson conception gives the students the opportunity to practice the exercise at their own rhythm trough all the steps of the reflective process. That e-learning lesson has been regulated by a follow-up of two years practice in real conditions. This article emphasizes the methodological principles which are the base of the micro graduated structure of the distance course. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailInteractive Multimedia Programmed Biographies (IMPB) : a new method for clinical training
Leclercq, Dieudonné ULg; Georges, François ULg; Gilles, Jean-Luc ULg et al

in Proceedings of the BITE (Bringing Information Technology for Education) conference, Maastricht, March, 25-27, 1998 (1998)

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See detailEvaluation Teledu booklet
Detroz, Pascal ULg; Denis, Brigitte ULg; Baldewyns, Laurence et al

Report (1997)

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See detailCourse validation results of Teledu
Baldewyns, Laurence; Reggers, Thérèse ULg; Poumay, Marianne ULg et al

Report (1997)

Detailed reference viewed: 19 (9 ULg)
See detailFunctional specifications of Teledu : ELECTRA deliverable D07.02
Baldewyns, Laurence; Reggers, Thérèse ULg; Poumay, Marianne ULg et al

Report (1997)

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See detailCourse electronic theatre, ELECTRA project
Baldewyns, Laurence; Reggers, Thérèse ULg; Poumay, Marianne ULg et al

Report (1997)

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See detailUser requirement analysis of Teledu, ELECTRA deliverable D07.01
Reggers, Thérèse ULg; Poumay, Marianne ULg; Orban, Michel et al

Report (1996)

Detailed reference viewed: 24 (9 ULg)