References of "Parotte, Céline"
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See detailEpreuves de crédibilité du "citoyen-expert" dans un processus décisionnel. "Il peut", "il sait", "il argumente"
Parotte, Céline ULg; Piet, Grégory; Rossignol, Nicolas ULg

in Fourniau, Jean-Michel; Neveu, Catherine; Monnoyer-Smith, Laurence (Eds.) Démocratie, pour quoi faire? (in press)

Si les mécanismes de démocratie participative sont de plus en plus souvent convoqués au cœur de nos systèmes de démocratie représentative (Sintomer, Blondiaux, 2002), devons-nous considérer de facto que ... [more ▼]

Si les mécanismes de démocratie participative sont de plus en plus souvent convoqués au cœur de nos systèmes de démocratie représentative (Sintomer, Blondiaux, 2002), devons-nous considérer de facto que le citoyen a une influence dans le processus décisionnel? La participation est-elle le moyen de rendre légitime le rôle et le poids du citoyen dans le processus décisionnel ou a contrario est-elle un moyen supplémentaire pour l’autorité publique de renforcer la légitimité de son action, indépendamment des attentes du citoyen ? Si ce dernier n’était pas légitime, pourrait-il être crédible ? Sur base d’une analyse comparative de cinq conflits d’implantation, nous établirons que, d’une part, l’impératif délibératif (Sintomer, Blondiaux, 2002) est traversé par une logique d’action symbolique envers le citoyen (autrement dit, légitimer le processus par sa présence) et une logique d’intérêts des acteurs, en particulier, l’autorité publique. Confronter à cette double logique, nous proposerons de mettre en exergue les différentes formes d’appropriation de la participation par le citoyen [less ▲]

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See detailSiting Controversies Analysis: Framework and Method for Questioning the Procedure
Rossignol, Nicolas ULg; Parotte, Céline ULg; Joris, Geoffrey ULg et al

in Journal of Risk Research (in press)

Siting controversies are commonplace, as well against the construction of roads, railways, nuclear waste disposals, as against windfarms. Local citizens resist against siting decisions taken by the ... [more ▼]

Siting controversies are commonplace, as well against the construction of roads, railways, nuclear waste disposals, as against windfarms. Local citizens resist against siting decisions taken by the authorities, following a dynamics often quoted as ‘Not In My Back Yard’. Yet contested for its lack of analytical value, NIMBY is still used strategically by actors to qualify citizens as irrational and egoistic. Beyond this labelling, many factors are investigated to understand the dynamics behind siting controversies. In this paper, we focus on the impact of the legal procedure structuring the implantation of windfarms in the Walloon Region (Belgium), and its translations within different decision making processes in specific case studies. To that regard, we consider the legal procedure as a ‘public policy instrument’. It is neither neutral nor natural, and carry values and interests. It organizes inter-personal relations between actors, and is potentially catalyzer of frustrations. In addition, this legal procedure is the object of translations within different contexts, including different actors participating to specific decision making processes. The empirical approach of this paper is based on case studies data and on the use of an innovative methodology called ‘Open Process Workshop’. This methodology consists in a structured workshop with key stakeholders, during which the legal procedure is questioned. Overall, we demonstrate that the focus on the legal procedure - and its translations within different decision making processes - allows systemic analysis providing deep understandings of controversies and reaffirming the interlinks between ‘the social’ and ‘the technical’ in such controversies. In addition, we argue that the methodology used fosters the production of innovative knowledge, mutual understanding and collective learning between the participants. [less ▲]

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See detailAnalyse des Politiques Publiques. L'implantation d'éoliennes en Région Wallonne
Rossignol, Nicolas ULg; Parotte, Céline ULg; Fallon, Catherine ULg

Learning material (2015)

Ce présentation vise à illustrer un cas pratique de politique publique: les projets d'implantation de parcs éoliens.

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See detailGouvernance socio technique des déchets hautement radioactifs et/ou de longue durée de vie. Retours sur les cas belge et français
Parotte, Céline ULg

Learning material (2015)

Cette présentation avait pour but d'illustrer aux étudiants STS une recherche concrète en la matière. Au travers d'un cas d'étude spécifique (ici la question de la gestion des déchets hautement ... [more ▼]

Cette présentation avait pour but d'illustrer aux étudiants STS une recherche concrète en la matière. Au travers d'un cas d'étude spécifique (ici la question de la gestion des déchets hautement radioactifs et/ou de longue durée de vie) identifier la place du chercheur STS, ses pratiques empiriques et ses résultats. [less ▲]

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See detailQuel sort pour les déchets moyennement et hautement radioactifs belges ? Controverses et traitements médiatiques entourant le choix de l’option
Parotte, Céline ULg; Lits, Grégoire

in Wintgens, Sophie; Grandjean, Geoffrey; Vanhaeren, Stéphanie (Eds.) L'insécurité en question. Définitions, enjeux et perspectives (2015)

Nous faisons le choix d’analyser le traitement médiatique du Plan Déchets, en le situant dans un processus plus large, c’est- à-dire incluant une pluralité d’acteurs intéressés, de construction du ... [more ▼]

Nous faisons le choix d’analyser le traitement médiatique du Plan Déchets, en le situant dans un processus plus large, c’est- à-dire incluant une pluralité d’acteurs intéressés, de construction du problème des déchets radioactifs en Belgique. Cette analyse repose sur une « conception relationnelle »3 de la définition des problèmes publics – ou sociaux. Il s’agit de comprendre les problèmes publics, et plus généralement la construction de po- litiques publiques destinées à les résoudre, à partir des relations liant différents types d’acteurs, ou, comme l’assemblage « des pratiques qui les produisent et les transforment sans cesse ». Nous nous intéresserons ici précisément aux actions et interactions liant plusieurs groupes d’acteurs participant à ce processus dynamique de construction du problème public : l’organisme d’intérêt public – l’ONDRAF –, les médias, le public, certaines associations environnementales ainsi que les représentants politiques à tous niveaux de pouvoir. [less ▲]

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See detailWho’s the gatekeeper? Ensuring and Legitimating a Participatory Decision-Making Process in the context of Nuclear Waste Management
Parotte, Céline ULg

Conference (2015, February 27)

In Belgium, Nuclear Waste Management (NWM) is conducted by a Federal Agency called ONDRAF - i.e. the “National Agency for Radioactive Waste and Enriched Fissile Materials”. Adhering to a largely accepted ... [more ▼]

In Belgium, Nuclear Waste Management (NWM) is conducted by a Federal Agency called ONDRAF - i.e. the “National Agency for Radioactive Waste and Enriched Fissile Materials”. Adhering to a largely accepted vision, NWM is considered by ONDRAF as a long-term and complex issue, consisting in technical, social, economic and ethical questions. In this respect, scientific literature invites to clarify and address those aspects in a decision-making process that could benefit from meaningful public participation (Callon, Lascoumes, and Barthes 2001). In this context, many stakeholders (e.g. citizens, researchers, industrialists, civil society organizations, the European Union... and ONDRAF itself) are in demand of a “conductor” that can organize, ensure and legitimize such a participatory decision-making process. Many questions emerge from this demand. Who can be the gatekeeper of this process? What could be his role? For which purposes? In addition to that, how should participation be organized/assessed/controlled? To that regard, the purpose of this paper is twofold. First, I elaborate a possible definition of “gatekeeping a participatory decision-making process concerning NWM in Belgium”. Second, I question the possible role of Technology Assessment (TA) - as an institution as well as a set of approached - in this context. To address those questions, I rely on a combination of theoretical and empirical materials – i.e. semi directive interviews with policy makers and members of Belgian and French agencies in charge of NWM. [less ▲]

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See detailLa question de l'acceptabilité sociale dans des projets du SPIRAL
Delvenne, Pierre ULg; Parotte, Céline ULg; Rossignol, Nicolas ULg et al

Scientific conference (2015, February 19)

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See detailMéthodologie et analyse des politiques publiques (pratique): "chercheurs en herbe"
Parotte, Céline ULg

Learning material (2015)

Cette présentation donnée dans le cadre du cours IFRES a pour objectif de présenter le cours de méthodes et analyse des politiques publiques dispensés aux étudiants de deuxième année de baccalauréat en ... [more ▼]

Cette présentation donnée dans le cadre du cours IFRES a pour objectif de présenter le cours de méthodes et analyse des politiques publiques dispensés aux étudiants de deuxième année de baccalauréat en sciences politiques par les Professeurs Madame François et Madame Fallon. [less ▲]

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See detailMener pratiquement ses entretiens: retour d'expériences
Parotte, Céline ULg

Learning material (2015)

Trucs et astuces pour mener pratiquement ses entretiens qualitatifs. Pratiquement, cette présentation a pour objectif de mettre l'étudiant en situation concrète: que faire? à quoi penser? comment me ... [more ▼]

Trucs et astuces pour mener pratiquement ses entretiens qualitatifs. Pratiquement, cette présentation a pour objectif de mettre l'étudiant en situation concrète: que faire? à quoi penser? comment me préparer? [less ▲]

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See detailNuclear Waste Management in Belgium: the place(less) of public participation
Parotte, Céline ULg

Conference (2014, September 17)

This presentation highlights the last reflections of the author on NWM in Belgium. It focuses on the new governance practices in Belgian nuclear waste management (NWM) from its ‘participatory turn’ in the ... [more ▼]

This presentation highlights the last reflections of the author on NWM in Belgium. It focuses on the new governance practices in Belgian nuclear waste management (NWM) from its ‘participatory turn’ in the late 1990s. Rather than praising (or rejecting) participation versus expert analysis, we make use of a theoretical and analytical framework in which the important dynamics for the analysis are ‘opening up’ and ‘closing down’ technological appraisals and commitments. Even though NWM agencies often plea for an integrative approach between experts analysis and participation, in practice this reveals itself rather complicated as both exercises are often kept separate. We address this separation and its consequences and we find that societal concerns remain subsumed in the technical options which have long been favoured by the Belgian agency. This taming of uncertainty may come at a high price, if it systematically reduces the scope of alternative options for governance intervention or if societal consultations ultimately appear like an instrument of legitimation of already-taken decisions. [less ▲]

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See detailLe futur du vieillissement de la population en Wallonie. Rapport final de l’Atelier scénario du 2 avril 2014
Delvenne, Pierre ULg; Parotte, Céline ULg; Rosskamp, Benedikt ULg

Report (2014)

Ce présent document qui s’inscrit dans le cadre du projet européen PACITA, traite de la problématique du vieillissement et de la technologie en Wallonie, Belgique. Il fait état des politiques nationales ... [more ▼]

Ce présent document qui s’inscrit dans le cadre du projet européen PACITA, traite de la problématique du vieillissement et de la technologie en Wallonie, Belgique. Il fait état des politiques nationales et pratiques régionales en la matière et présente les résultats issus de l’Atelier scénario organisé en avril dernier avec plusieurs parties prenantes (stakeholders) du secteur. Il fera l’objet d’une analyse comparative approfondie avec les autres pays membres participants. Les résultats finaux seront présentés aux représentants de la Commission européenne et plusieurs membres du Parlement européen le 25 novembre 2014 à Bruxelles [less ▲]

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See detailLe Nucléaire... Une énergie dans le vent? - Ciné-débat autour du film d'Alain de Halleux, Welcome to Fukushima
Parotte, Céline ULg

Speech/Talk (2014)

Ciné-débat autour du film Welcome to Fukushima en présence du réalisateur, Alain de Halleux et avec Pierre Dewallef, chargé de cours à la faculté des Sciences Appliquées dans le département d’aérospatiale ... [more ▼]

Ciné-débat autour du film Welcome to Fukushima en présence du réalisateur, Alain de Halleux et avec Pierre Dewallef, chargé de cours à la faculté des Sciences Appliquées dans le département d’aérospatiale et mécanique – ULg Céline Parotte, assistante-doctorante au Centre de recherche Spiral – ULg Pablo Servigne, animateur et chercheur en éducation permanente à l’asbl Barricade Débat animé par Jérôme Jamin,co-directeur de la Maison des Sciences de l'Homme-ULg Organisation : la Maison des Sciences de l'Homme (ULg), l'asbl Barricade et la Coopérative Courant d'Air, sous l'impulsion de Laurence Farine (membre de TerreMaCulture) et avec le soutien de Réjouisciences. [less ▲]

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See detailSocio-Political Processes and Plan Management in Controversial Settings Applied to the Plan for Long-Term Management of Type B & C Waste: Summary Report
Fallon, Catherine ULg; Zwetkoff, Catherine ULg; Van Berendoncks, Kris et al

Report (2013)

This report is the result of research conducted by the universities of Liège and Antwerp over the course of a year. This research project, subdivided into five axes, aims to identify the conditions ... [more ▼]

This report is the result of research conducted by the universities of Liège and Antwerp over the course of a year. This research project, subdivided into five axes, aims to identify the conditions conducive to a realistic, effective and socially acceptable process to translate an action plan (the Waste Plan) into a specific implementation project that would ikely still be subject to arbitration and negotiation. Moreover, each axis of research aims to answer a particular question in order to address the issue from five different perspectives — theoretical, legal, media, societal and international:  Axis 1, “The decision-making process: from plan to project”, provides a theoretical discussion of the legitimacy of the decision-making process for B&C nuclear waste management.  Axis 2, “Evaluation of the Process of Societal Consultation about the Waste Plan”, sheds light on the expectations expressed in public consultation and on the successive stages of consultation that have already been implemented.  Axis 3, “Analysis of the Media Coverage of the 2010-2011 Waste Plan”, examines the visibility of the Waste Plan and the way it is treated in the media, as well as the actors and rhetoric occupying centre stage on the media scene.  Axis 4, “International Decision-Making Comparison”, explores decision trajectories developed in other countries (France, the United Kingdom, Sweden and Switzerland) in order to identify which lessons learned there can be transposed to the Belgian setting.  Axis 5, “Societal Support for the Solution for B&C Radioactive Waste and Spent Fuel Management in Law”, focuses on the legal and institutional framework of the decision-making process. This report is a synthesis of all the reports listed above. In this context, a dual perspective is adopted: prospective and retrospective. [less ▲]

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See detailCitizens in the Wasteland: the Trouble with Radioactive Waste Management in Belgium
Parotte, Céline ULg

Conference (2013, October 09)

In Belgium, the long-term management of radioactive waste falls under the exclusive competence of the Belgian federal Agency for Radioactive Waste and Enriched Fissile Materials (ONDRAF). Contrary to the ... [more ▼]

In Belgium, the long-term management of radioactive waste falls under the exclusive competence of the Belgian federal Agency for Radioactive Waste and Enriched Fissile Materials (ONDRAF). Contrary to the existing situation for low-level waste, no institutional policy has yet been formally approved for the long-term management of long-lived and high level waste. In this context, ONDRAF considers the public and stakeholders’ participation and engagement as essential in the formulation of an effective and legitimate policy. This is why, over the past few years, it has decided to engage them in different ways (public dialogues, interdisciplinary conference, consensus conference, legal public consultation) to elaborate the “Waste Plan”, an ONDRAF-document containing guidelines to make a principled policy decision about nuclear waste management. To achieve “successful” public participation exercises, social scientists have been regularly mobilized either as external evaluators, follow-up committee members, or participative observers. Our previous research on such public participation processes showed that little had been said as to how stakeholders and the “public” have been mobilized by the Belgian Agency during the elaboration of the Waste Plan. How has the wider public opinion been integrated in the Waste Plan so far? To what extent could public participation and engagement redefine the internal debate within ONDRAF on the relevance and usefulness of such exercises for the long-term management of long-lived and high level waste? Based on official document analysis, semi-structured interviews and participatory observation, this paper explores how ONDRAF actually assesses the quality of public/stakeholders participation and how it makes use of it in its communication and management strategies. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailSocial Scientist On Board In Long-Term Management Of High Level And/Or Long-Lived Radioactive Waste In Belgium
Parotte, Céline ULg

Conference (2013, September 09)

In Belgium, the long-term management of radioactive waste is under the exclusive competence of the Belgian Agency for Radioactive Waste and Enriched Fissile Materials (knew as ONDRAF/NIRAS). Unlike low ... [more ▼]

In Belgium, the long-term management of radioactive waste is under the exclusive competence of the Belgian Agency for Radioactive Waste and Enriched Fissile Materials (knew as ONDRAF/NIRAS). Unlike low-level waste, no institutional policy has yet been formally approved for the long-term management of high level and/or long-lived radioactive waste (knew as B&C waste). In this context, ONDRAF/NIRAS considers the public and stakeholders’ participation as an essential factor in the formulation of an effective and legitimate policy. This is why it has decided to integrate them in different ways during the elaboration of the Waste Plan (ONDRAF/NIRAS-document containing guidelines to make a principled policy decision about nuclear waste management). To do so, social scientists have been regularly mobilized either as external evaluators, follow-up committee members, or participatory observants. Hence, the Waste Plan is only the first step in a long decision-making process. <br />For a PhD student under contract with ONDRAF/NIRAS, this mandate consists of thinking out a way to construct an inter-organizational innovative communication system that would be participative, transparent and embedded in a long- term perspective, thus integrating all the further legal steps to take throughout the decision-making process. In this regard, two paradoxical constraints must be taken into account: on the one hand, my own influence on the legal decision-making process should remain limited, because of a series of constraints, lock-ins and previous decisions which have to be <br />respected; on the other hand, ONDRAF/NIRAS expects the research conclusions to be policy relevant and useful. <br />In this paper, the purpose is twofold. Firstly, the issues raised by this policy mandate is an opportunity to question the performative dimensions of the social scientist in the decision- making process and, more specifically, to have a reflexive view on our position as PhD Student. Secondly, assuming the role of “embarked” social scientist, numerous of answers will discuss to face the different dilemmas of the researcher “in action”. Those reflections follow on, among others, those from previous papers discussed in Quimper in April 2013 [1] and in Leuven in June 2013 [2]. [less ▲]

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See detailSOCIAL SCIENTIST ON BOARD IN LONG-TERM MANAGEMENT OF HIGH LEVEL AND/OR LONG-LIVED RADIOACTIVE WASTE IN BELGIUM
Parotte, Céline ULg

Speech/Talk (2013)

Reflexive view on the position as PhD Student

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See detailQuel sort pour les déchets moyennement et hautement radioactifs belges ? Controverse sur le choix de l’option.
Parotte, Céline ULg; Lits, Grégoire

Conference (2013, April 15)

Pour saisir les ressorts de la problématique de la gestion des déchets moyennent et hautement radioactifs et/ou de longue durée de vie (déchets de catégorie B&C), cet article met en évidence, dans un ... [more ▼]

Pour saisir les ressorts de la problématique de la gestion des déchets moyennent et hautement radioactifs et/ou de longue durée de vie (déchets de catégorie B&C), cet article met en évidence, dans un premier temps, la transformation du mode de prise de décision entourant la gestion des déchets nucléaires belges. Le passage d’un mode de décision technocratique à un mode davantage participatif révèle la présence de nouveaux acteurs dans le jeu décisionnel légal avec notamment, l’obligation de s’intéresser à l’acceptabilité sociale du projet de gestion. Dans ce contexte, les chercheurs interrogent également le rôle des médias dans cette mise en politique et plus précisément le cadrage que les journalistes apportent à la problématique. Aussi, les cadrages différemment posés par le journaliste francophone et le journaliste néerlandophone du plan de gestion des déchets B&C (appelé Plan Déchets) impliquent une mobilisation d’acteurs différents et une mise en débat de la problématique différente. Au-delà des enjeux propres à chaque acteur, nous verrons également, à l’identique de Barthe (2010), que les différentes options technologiques (autrement dit, les réponses proposées pour gérer les déchets) suggèrent des traitements de l’incertitude en tous points opposés et engagent des temporalités décisionnelles très différentes. Ces acteurs de la scène médiatique belge sont-ils ceux qui sont nouvellement intégrés dans la mise en politique? Les débats sont-ils identiques? Quel est le rôle des journalistes dans le processus décisionnel ? [less ▲]

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See detailGestion à long terme des déchets nucléaires belges moyennement et hautement radioactifs: Construire un dispositif communicationnel mais comment?
Parotte, Céline ULg

Conference (2013, April 04)

Aujourd’hui, personne ne remet plus en cause l’intégration d’une approche participative dans le processus de gestion des déchets moyennement et hautement radioactifs belges (de catégorie B&C). Cette ... [more ▼]

Aujourd’hui, personne ne remet plus en cause l’intégration d’une approche participative dans le processus de gestion des déchets moyennement et hautement radioactifs belges (de catégorie B&C). Cette dimension apparaît indispensable compte tenu, d’une part, du consensus international et européen en la matière, et d’autre part, des écueils qu’a déjà connu le programme belge de gestion des déchets faiblement radioactifs. Ce constat d’une nécessaire intégration de la dimension sociétale dans la problématique a nécessité la mobilisation d’un nouveau champ d’expertise dans le champ des déchets radioactifs : celui des sciences sociales. <br />Mais comment le chercheur en sciences sociales a-t-il été mobilisé ? Cette communication propose de retracer l’évolution de l’engagement du chercheur en sciences sociales depuis le lancement des activités participatives mises en place lors de l’élaboration du programme de gestion jusqu’à aujourd’hui. D’une situation initiale qui attribuait un rôle prédéfini au chercheur, celui d’évaluateur externe réagissant à la demande du commanditaire public, on est passé à une relation plus étroite, mais aussi plus ambivalente, de co-construction de connaissance entre le chercheur et l’ONDRAF, devenu à la fois sujet et objet d’étude. Pour analyser ce changement de configuration, l’auteure adopte une démarche principalement inductive et pragmatique en partant de ses expériences empiriques menées au sein de l’organisme de gestion des déchets radioactifs. <br />L’auteure s’inscrit dans le cadre d’analyse proposé par Laurent and Van Oudheusden (2013 à paraitre) pour rendre compte du rôle du chercheur dans le cadre des nanotechnologies. L’évolution de la situation de chercheure en sciences sociales décrite ici sera ainsi déclinée sur les trois dimensions mises en évidence par les auteurs: la relation du chercheur en sciences sociales aux acteurs qu’il étudie ; la pertinence politique de son travail ; enfin, les problèmes auxquels le chercheur doit faire face. [less ▲]

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See detailGestion des déchets B&C: Analyse de la couverture médiatique du Plan Déchets 2010-2011
Parotte, Céline ULg; Fallon, Catherine ULg

Report (2013)

Ce document intitulé « analyse de la couverture médiatique du Plan Déchets de 2010-2011 » s’insère dans le cadre d’un projet de recherche plus large nommé « Processus socio-politiques et gestion de plan ... [more ▼]

Ce document intitulé « analyse de la couverture médiatique du Plan Déchets de 2010-2011 » s’insère dans le cadre d’un projet de recherche plus large nommé « Processus socio-politiques et gestion de plan en univers controversé : Proposition pour une application au Plan de gestion à long terme des déchets B&C ». Ce rapport a pour objectif de proposer une synthèse des événements couverts par la presse belge en matière de gestion des déchets radioactifs B&C et d’identifier, au travers du cadrage de la problématique, les porte-paroles que la presse convoque pour informer le public. [less ▲]

Detailed reference viewed: 44 (4 ULg)