References of "Job, Pierre"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailIntroduction à la didactique au travers d'une étude de cas
Job, Pierre ULiege

Scientific conference (2015, January 28)

Detailed reference viewed: 20 (1 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEmpirical positivism, an epistemological obstacle in the learning of calculus
Schneider-Gilot, Marguerite ULiege; Job, Pierre ULiege

in ZDM: the International Journal on Mathematics Education (2014), 46(4), 635-346

Detailed reference viewed: 40 (1 ULiège)
See detailEnseigner les mathématiques : la quadrature du cercle ?
Schneider-Gilot, Marguerite ULiege; Henrotay, Pierre ULiege; Job, Pierre ULiege

Article for general public (2013)

Detailed reference viewed: 27 (7 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailÀ propos de l’écologie du discours heuristique
Job, Pierre ULiege; Gilot, Marguerite ULiege

Conference (2013)

Detailed reference viewed: 34 (2 ULiège)
See detailL'entrée dans les praxéologies déduction : le cas du concept de limite
Job, Pierre ULiege

Scientific conference (2013)

Detailed reference viewed: 23 (0 ULiège)
See detailObstacle et caractère lakatosien des définitions du concept de limite
Job, Pierre ULiege

Scientific conference (2013)

Detailed reference viewed: 33 (1 ULiège)
See detailContraintes institutionnelles liées à l'enseignement du concept de limite
Job, Pierre ULiege

Scientific conference (2012)

Detailed reference viewed: 23 (1 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailUne Situation Fondamentale pour le Concept de Limite ? Question de Langage ou de Culture ? Comment la TAD permet-elle de problématiser cette question ?
Job, Pierre ULiege; Gilot, Marguerite ULiege

in Actes du IIe congrès international sur la TAD : Diffuser les mathématiques (et les autres savoirs) comme outils de connaissance (2007)

Detailed reference viewed: 26 (3 ULiège)
See detailAutour d’une ingénierie lakatosienne de la notion de limite
Job, Pierre ULiege

Scientific conference (2006)

Detailed reference viewed: 17 (0 ULiège)
Peer Reviewed
See detailDu numérique à l’analyse : Étude d’une situation d’apprentissage de la notion de limite à la charnière secondaire-université
Job, Pierre ULiege; Gilot, Marguerite ULiege

in Actes de la XIII ème École d’été de didactique de mathématiques (2005)

Detailed reference viewed: 16 (1 ULiège)