References of "Jans, Véronique"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailComment tisser, entre l'école et l'environnement, des liens qui contribuent à instaurer des conditions de vie et de travail paisibles dans l'établissement ?
Munten, J.; Mouvet, Bernadette ULg; Jans, Véronique et al

in Point sur la Recherche en Education (Le) (2006), 31

Detailed reference viewed: 53 (5 ULg)
Full Text
See detailSix défis de la pédagogie universitaire
Leclercq, Dieudonné ULg; Poumay, Marianne ULg; Gilles, Jean-Luc ULg et al

Scientific conference (2000)

Sans prétendre faire le tour complet des défis que doit affronter aujourd'hui la pédagogie universitaire, le présent article en abordera six, regroupés en trois thèmes : - Les compétences "de sortie" 1 ... [more ▼]

Sans prétendre faire le tour complet des défis que doit affronter aujourd'hui la pédagogie universitaire, le présent article en abordera six, regroupés en trois thèmes : - Les compétences "de sortie" 1. les définir; 2. les mesurer; - L'entraînement des étudiants 3. par des stratégies de contrôle; 4. par des stratégies d'indépendance - L'exploitation des Technologies de l'Information 5. dans des Multimédias exploitant des Paradigmes Didactico Mathétiques; 6. en Enseignement à Distance [less ▲]

Detailed reference viewed: 136 (17 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailVotes en amphithéâtre électronique pour animer de grands auditoires universitaires selon six paradigmes d'apprentissage/enseignement
Leclercq, Dieudonné ULg; Willain, Jean-Christophe; Denis, Brigitte ULg et al

in Grégoire, J.; Béchard, J. (Eds.) Apprendre et enseigner autrement. Vol. 2 (1999)

Detailed reference viewed: 137 (13 ULg)
See detailMesurer l'effet de l'apprentissage à l'aide de l'analyse spectrale des performances
Jans, Véronique; Leclercq, Dieudonné ULg

in Depover, C. (Ed.) L'évaluation des compétences et des processus cognitifs : modèles, pratiques et contextes (1999)

Detailed reference viewed: 71 (1 ULg)
See detailEvaluation des enseignements en 1re et 2e candidatures, année académique 1997-1998 : rapport de synthèse
Gilles, Jean-Luc ULg; Collet, Marie; Debry, Marianne et al

Report (1998)

Detailed reference viewed: 20 (4 ULg)
Full Text
See detailUn modèle pour la médiatisation de l'expérience
Poumay, Marianne ULg; Jans, Véronique; Leclercq, Dieudonné ULg et al

in Leclercq, Dieudonné (Ed.) Pour une pédagogie universitaire de qualité (1998)

Detailed reference viewed: 55 (11 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPARM : a project method based on reciprocal animations and multimedias
Jans, Véronique; Leclercq, Dieudonné ULg; Denis, Brigitte ULg et al

in Van Merrienboer, J. (Ed.) Instructional design for problem-based learning, Proceedings of the Third Workshop of the EARLI SIG Instructional Design, Maastricht, 26-27 juin 1998 (1998)

Detailed reference viewed: 29 (14 ULg)
Full Text
See detailL'amphithéâtre électronique, une application : le LQRT-SAFE
Leclercq, Dieudonné ULg; Denis, Brigitte ULg; Jans, Véronique et al

in Leclercq, Dieudonné (Ed.) Pour une pédagogie universitaire de qualité (1998)

Detailed reference viewed: 112 (22 ULg)
Peer Reviewed
See detailMetacognitive realism : A cognitive style or a learning strategy ?
Jans, Véronique; Leclercq, Dieudonné ULg

in Educational Psychology (1997), 17(1-2), 101-110

Learning implies the learner's ability to make a series of decisions and, in particular, the capacity to assess the quality and reliability of one's own knowledge incapsulated in the question: 'How far do ... [more ▼]

Learning implies the learner's ability to make a series of decisions and, in particular, the capacity to assess the quality and reliability of one's own knowledge incapsulated in the question: 'How far do I already know the content I am supposed to learnt?' The authors address the following issues: (1) Is realism in metacognition a stable trait in learners?; (2) If not, by what is it influenced?. After a short review of the literature on the topic and the examination of experimental evidence, metacognition is considered as both a style and a strategy. The need for a taxonomy of metacognitive realism is demonstrated in order to clarify the topic and to facilitate applied research. [less ▲]

Detailed reference viewed: 35 (4 ULg)
Peer Reviewed
See detailMetacognitive Realism: A cognitive Style or a Learning Strategy?
Jans, Véronique; Leclercq, Dieudonné ULg

in British Journal of Educational Technology (1997), 17(1-2),

Identifies metacognitive realism as the accurate assessment by a learner of their knowledge on a subject. Considers whether realism in metacognition is a stable trait, and possible influences. Briefly ... [more ▼]

Identifies metacognitive realism as the accurate assessment by a learner of their knowledge on a subject. Considers whether realism in metacognition is a stable trait, and possible influences. Briefly reviews the literature and experimental evidence and concludes that metacognitive realism is both style and strategy. [less ▲]

Detailed reference viewed: 44 (6 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailFORUM : un système d'animation et d'évaluation de grands groupes universitaires
Jans, Véronique; Leclercq, Dieudonné ULg

in Colloque de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU) (1996, November)

Detailed reference viewed: 67 (2 ULg)
See detailUne banque de questions au service de l'évaluation formative dans l'enseignement technique du deuxième degré
Denis, Brigitte ULg; Bosmans, Catherine ULg; Jans, Véronique

in Informations pédagogiques (1996), (22), 23-33

Detailed reference viewed: 14 (3 ULg)
Peer Reviewed
See detailEvaluation et métacognition : l'avis des utilisateurs de CERT en formation professionnelle
Denis, Brigitte ULg; Jans, Véronique

Conference (1994)

Detailed reference viewed: 19 (1 ULg)