References of "Lafontaine, Dominique"
     in
Bookmark and Share    
See detailFilles et garçons face à l'orientation scientifique : stéréotypes en tout genre
Goffin, Christelle ULg; Quittre, Valérie ULg; Lafontaine, Dominique ULg

in Gavray, Claire; Adriaenssens, Alexandra (Eds.) Une fille = un garçon ? Identifier les inégalités de genre à l'école pour mieux les combattre (2010)

Detailed reference viewed: 108 (27 ULg)
Peer Reviewed
See detailEn Belgique francophone, la lisibilité dans tous ses états.
Lafontaine, Dominique ULg; Blondin, Christiane ULg

Conference (2009, November 27)

Detailed reference viewed: 15 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailHow can we predict difficulty in PISA reading items ? The process of describing item difficulty
Alderson, C.; De Jong, J.; Kirsch, I. et al

Conference (2009, November)

Detailed reference viewed: 6 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailHow can we predict difficulty in PISA reading items ? The process of describing item difficulty
Lumley, T.; Mendelovits, J.; Searle, D. et al

Conference (2009, September)

Detailed reference viewed: 15 (2 ULg)
Peer Reviewed
See detailLes standards internationaux : la place des situations et des contextes
Lafontaine, Dominique ULg

Conference (2009, May 15)

Detailed reference viewed: 6 (0 ULg)
Full Text
See detailLes compétences des jeunes de 15 ans en Communauté française en sciences, en mathématiques et en lecture. Résultats de l'enquête PISA 2006
Baye, Ariane ULg; Fagnant, Annick ULg; Hindryckx, Geneviève ULg et al

Book published by Université de Liège - analyse des Systèmes et Pratiques d'enseignement (2009)

Detailed reference viewed: 144 (26 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes jeunes qui vont travailler dès la fin de l'enseignement secondaire : profil et motivations
Dupont, Virginie ULg; Lafontaine, Dominique ULg

in Scientia Paedagogica Experimentalis (2009), XLVI(1), 121-144

Detailed reference viewed: 94 (35 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailApprendre à lire, puis lire pour apprendre
Lafontaine, Dominique ULg

in Prof (2009), 4

Detailed reference viewed: 48 (0 ULg)
See detailL'organisation des systèmes éducatifs : quel impact sur l'efficacité et l'équité ?
Monseur, Christian ULg; Lafontaine, Dominique ULg

in Dupriez, Vincent; Dumay, Xavier (Eds.) L'efficacité en éducation, promesses et zones d'ombre (2009)

Detailed reference viewed: 164 (34 ULg)
See detailEvaluations internationales et épreuves nationales : tensions et utilité pour les pratiques de classes
Lafontaine, Dominique ULg; soussi, anne; Nidegger, Christian

in Crahay, Marcel; Mottier-Lopez, Lucie (Eds.) Evaluations en tension (2009)

Detailed reference viewed: 141 (64 ULg)
See detailLa place de l’établissement scolaire dans le système éducatif de la Communauté française.
Lafontaine, Dominique ULg; Baye, Ariane ULg; Fagnant, Annick ULg et al

in Guillaume, Jean-François (Ed.) Bousculer les habitudes scolaires. Vers une gestion pédagogique des écoles secondaires (2009)

Detailed reference viewed: 82 (19 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes évaluations des performances mathématiques sont-elles influencées par le sexe de l'élève ?
Lafontaine, Dominique ULg; Monseur, Christian ULg

in Mesure et Evaluation en Education [=MEE] (2009), 32(2), 71-98

Detailed reference viewed: 180 (29 ULg)
Peer Reviewed
See detailBelgian Communities : an increasing gap
Baye, Ariane ULg; Fagnant, Annick ULg; Hindryckx, Geneviève ULg et al

Conference (2008, April 04)

Detailed reference viewed: 16 (3 ULg)