References of "Lafontaine, Dominique"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailUn modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d'accrochage scoalire lors de la transition primaire-secondaire
Poncelet, Debora; Lafontaine, Dominique ULg

in Mesure et Evaluation en Education [=MEE] (2011), 34(1), 55-95

Detailed reference viewed: 91 (21 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPISA test format assessment and the local independence assumption
Monseur, Christian ULg; Baye, Ariane ULg; Lafontaine, Dominique ULg et al

in Ieri Monographs Series. Issues and Methodologies in Large-Scale assessments. (2011), 4

Detailed reference viewed: 129 (14 ULg)
See detailRelationships between reading performance, student background, engagement and reading strategies
Lafontaine, Dominique ULg; Monseur, Christian ULg

in mendelovits, juliette (Ed.) PISA 2009 Results: Students on line. Digital Technologies and Performance. (2011)

Detailed reference viewed: 38 (8 ULg)
Full Text
See detailLa lecture à 15 ans. Premiers résultats de PISA 2009
Baye, Ariane ULg; Demonty, Isabelle ULg; Lafontaine, Dominique ULg et al

in Cahiers des Sciences de l'Education (Les) (2010)

Detailed reference viewed: 162 (36 ULg)
Full Text
See detailPoints de convergence et de tension
Lafontaine, Dominique ULg

in Eduquer : Tribune Laïque (2010), 76

Detailed reference viewed: 66 (31 ULg)
Peer Reviewed
See detailPredicting difficulty in PISA reading items : the process of describing item difficulty
Lumley, T.; Mendelovits, J.; Searle, D. et al

Conference (2010, April)

Detailed reference viewed: 9 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailProfil des étudiants entamant des études universitaires et analyse des choix d'études
Lafontaine, Dominique ULg; Vermandele, Catherine; Plaigin, Charles et al

in Les Cahiers de recherche en éducation et formation (2010), 78

cet article développe à partir d'une base d'une base de données inédite, une analyse du profil sociologique des étudiants s'inscrivant pour la première fois à l'université en Communauté française de ... [more ▼]

cet article développe à partir d'une base d'une base de données inédite, une analyse du profil sociologique des étudiants s'inscrivant pour la première fois à l'université en Communauté française de Belgique? [less ▲]

Detailed reference viewed: 91 (16 ULg)
Peer Reviewed
See detailEtudier à l'université : le poids des pairs et du capital culturel face aux aspirations d'étude
Dupriez, Vincent; Van Campenhoudt, Maud; Monseur, Christian ULg et al

Conference (2010)

Detailed reference viewed: 3 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailDiscussion : Pratiques évaluatives en classe et épreuves externes
Lafontaine, Dominique ULg

in Congrès international. Actualité de al recherche en éducation et en formation. AREF 2010 (2010)

Detailed reference viewed: 10 (1 ULg)
See detailLes standards internationaux en éducation : la place des situations et des contextes
Lafontaine, Dominique ULg

in Masciotra, D.; Medzo, F.; Jonnaerts, P. (Eds.) Vers une approche située en éducation. Réflexions, pratiques, recherches et standards (2010)

Detailed reference viewed: 34 (18 ULg)
See detailFilles et garçons face à l'orientation scientifique : stéréotypes en tout genre
Goffin, Christelle ULg; Quittre, Valérie ULg; Lafontaine, Dominique ULg

in Gavray, Claire; Adriaenssens, Alexandra (Eds.) Une fille = un garçon ? Identifier les inégalités de genre à l'école pour mieux les combattre (2010)

Detailed reference viewed: 70 (17 ULg)
Peer Reviewed
See detailEn Belgique francophone, la lisibilité dans tous ses états.
Lafontaine, Dominique ULg; Blondin, Christiane ULg

Conference (2009, November 27)

Detailed reference viewed: 14 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailHow can we predict difficulty in PISA reading items ? The process of describing item difficulty
Alderson, C.; De Jong, J.; Kirsch, I. et al

Conference (2009, November)

Detailed reference viewed: 3 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailHow can we predict difficulty in PISA reading items ? The process of describing item difficulty
Lumley, T.; Mendelovits, J.; Searle, D. et al

Conference (2009, September)

Detailed reference viewed: 9 (2 ULg)