References of "Lafontaine, Dominique"
     in
Bookmark and Share    
Peer Reviewed
See detailL'impact de tests traduits sur les performances des élèves
Baye, Ariane ULg; Lafontaine, Dominique ULg

Conference (2006, September)

Detailed reference viewed: 10 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailDe la technicité à la privatisation de l'évaluation
Lafontaine, Dominique ULg

in Actes du 19e colloque international de l'Adméé (2006, September)

Detailed reference viewed: 15 (3 ULg)
Full Text
See detailThe Belgian education system after PISA : reform approaches in the French community of Belgium
Lafontaine, Dominique ULg

in Rotte, Ralph (Ed.) International perspectives on education policy (2006)

Detailed reference viewed: 82 (5 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLe caractère relatif des indicateurs de tendance
Monseur, Christian ULg; Lafontaine, Dominique ULg

in Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften = Rivista Svizzera di Scienze dell' Educazione = Revue Suisse des Sciences de l'Education (2006), 3(28), 353-371

Detailed reference viewed: 89 (17 ULg)
Full Text
See detailEditorial du numéro consacré aux compétences
Lafontaine, Dominique ULg

in Cahiers du Service de Pédagogie Expérimentale (SPE) (2006), 21-22

Detailed reference viewed: 50 (3 ULg)
Full Text
See detailBassins scolaires : synthèse de l'étude inter-universitaire.
Delvaux, Bernard; Demeuse, Marc; Dupriez, Vincent et al

E-print/Working paper (2006)

Detailed reference viewed: 79 (17 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailHétérogénéité, mon cher souci
Lafontaine, Dominique ULg

in Revue Internationale d'Education (2005), 40

Detailed reference viewed: 69 (10 ULg)
Peer Reviewed
See detailHétérogénéité, mon cher souci
Lafontaine, Dominique ULg

(2005, April)

Detailed reference viewed: 16 (4 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes acquis scolaires des filles et des garçons en lecture, en mathématiques et en sciences
Blondin, Christiane ULg; Lafontaine, Dominique ULg

in Education et Francophonie (2005), XXXIII(1), 37-57

Detailed reference viewed: 96 (11 ULg)
Full Text
See detailRelativiser les performances des établissements scolaires : quelle valeur ajoutée ?
Lafontaine, Dominique ULg

in Demeuse, Marc (Ed.) Vers une école juste et efficace : 26 contributions sur les systèmes d'enseignement et de formation : une approche internationale (2005)

Detailed reference viewed: 32 (4 ULg)