References of "Gilles, Jean-Luc"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailDPS-Evalens : une procédure informatisée de Dialogue Pédagogique Systématisé
Leclercq, Dieudonné ULg; Gilles, Jean-Luc ULg

in Actes de la journée 'Initiatives pédagogiques', Colonster, Université de Liège, 22 novembre 1996 (1996)

Detailed reference viewed: 35 (13 ULg)
See detailManuel d'autoformation accompagnée d'anglais pour la FAPSE
Bouvy, Christine ULg; Carl, Françoise ULg; Leclercq, Dieudonné ULg et al

Book published by Université de Liège, Faculté de Psychologie et des Sciences de l'Education, Belgique (1996)

Detailed reference viewed: 94 (17 ULg)
Full Text
See detailEntraînement à l'autoévaluation : une comparaison filles/garçons à l'université
Gilles, Jean-Luc ULg

in Des Lierres, Thérèse (Ed.) Actes du colloque de l'AIPU 'Enseignement supérieur : stratégies d'enseignement appropriées, Hull, Université du Québec, 1995 (1995)

Detailed reference viewed: 45 (2 ULg)
See detailPour optimiser les pratiques d'accueil des enfants et de collaboration entre adultes : Fondements et lignes de force d'une formation
Mouvet, Bernadette ULg; Akhan, O.; Damiean, Françoise ULg et al

in Enfants issus de l'immigration et apprentissage du français langue seconde (1995)

Detailed reference viewed: 38 (4 ULg)
Full Text
See detailGUESS, un logiciel pour s'entraîner à l'auto-estimation de sa compétence cognitive
Leclercq, Dieudonné ULg; Gilles, Jean-Luc ULg

in Weber, Jacques (Ed.) QCM et questionnaires fermés, actes du 3ème colloque international ESIEE, Marne-la-Vallée (1994, December)

Detailed reference viewed: 89 (7 ULg)
Full Text
See detailHypermedia: Teaching Through Assessment
Leclercq, Dieudonné ULg; Gilles, Jean-Luc ULg

in Leclercq, Dieudonné; Gilles, Jean-Luc (Eds.) Item Banking: Interactive Testing and Self-Assessment (1993)

This paper illustrates in which directions hypermedia could enhance educational assessment. Barriers between learning, teaching and assessment disappear. The autonomy of the learner is increased and ... [more ▼]

This paper illustrates in which directions hypermedia could enhance educational assessment. Barriers between learning, teaching and assessment disappear. The autonomy of the learner is increased and, consequently, his/her metacognitive activity. The item bnk view is progressively transformed into a learning environment that has to be explored and that helps the learner to explore his/her own learning and assessing strategies. [less ▲]

Detailed reference viewed: 69 (17 ULg)
See detailHypermedia : teaching through assessment
Leclercq, Dieudonné ULg; Gilles, Jean-Luc ULg

in Leclercq, Dieudonné (Ed.) Item banking : interactive testing and self assessment : proceedings of the NATO advanced research workshop held in Liege, Belgium, October 27-31, 1992 (1993)

Detailed reference viewed: 45 (13 ULg)
See detailApproche comparative des plans d'études de 1922 et 1936
Gilles, Jean-Luc ULg

Book published by Université de Mons-Hainaut, Faculté des Sciences Psychopédagogiques, Institut d'Administration Scolaire (INAS) (1992)

Detailed reference viewed: 84 (3 ULg)