References of "Fagnant, Annick"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailComment les futurs enseignants du secondaire conçoivent-ils l’évaluation formative et ses difficultés de mise en œuvre ?
Goffin, Christelle ULiege; Renson, Jean-Marie ULiege; Fagnant, Annick ULiege

in Actes du colloque : Cultures et politiques de l’évaluation en éducation et en formation. (2014)

Detailed reference viewed: 132 (17 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes recherches en éducation : des leviers face aux défis del’éducation et de la formation ?
Fagnant, Annick ULiege; Bachy, Sylviane; Blondin, Christiane ULiege et al

in Éducation et Formation (2014), e-302(Décembre),

Detailed reference viewed: 33 (12 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailTâches complexes en mathématiques : difficultés des élèves et exploitations collectives en classe
Demonty, Isabelle ULiege; Fagnant, Annick ULiege

in Education et Francophonie (2014), XLII(2),

Detailed reference viewed: 86 (10 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailApproche par compétences et évaluation à large échelle : deux logiques incompatibles ?
Dierendonck, Christophe; Fagnant, Annick ULiege

in Mesure et Evaluation en Education [=MEE] (2014), 37(1), 43-82

Detailed reference viewed: 94 (19 ULiège)
Full Text
See detailRésolution de problèmes mathématiques et développement de compétences : comment soutenir les élèves dans leur apprentissage ? Editorial.
Fagnant, Annick ULiege; Marcoux, Géry; Vlassis, Joëlle

in Cahiers des Sciences de l'Education (Les) (2014), 36

Detailed reference viewed: 62 (13 ULiège)
Peer Reviewed
See detailRésolution de tâches complexes, évaluation « en phases » et compétence en mathématiques.
Fagnant, Annick ULiege; Demonty, Isabelle ULiege; Dierendonck, Christophe et al

in Dierendonck, Christophe; Loarer, Even; Rey, Bernard (Eds.) L'évaluation des compétences en milieu scolaire et en milieu professionnel (2014)

Detailed reference viewed: 134 (15 ULiège)
Peer Reviewed
See detailL’évaluation diagnostique des compétences à l’école obligatoire.
Marcoux, Géry; Fagnant, Annick ULiege; Loye, Nathalie et al

in Dierenconck, Christophe; Loerer, Even; Rey, Bernard (Eds.) L'évaluation des compétences en milieu scolaire et en milieu professionnel (2014)

Detailed reference viewed: 178 (7 ULiège)
See detailDe l'importance des représentations pour résoudre des problèmes « non routiniers ».
Vlassis, Joëlle; Gamo, Sylvie; Fagnant, Annick ULiege

Conference (2013, October)

Detailed reference viewed: 52 (2 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSchematic representations in arithmetical problem solving: Analysis of their impact on grade 4 students
Fagnant, Annick ULiege; Vlassis, Joëlle

in Educational Studies in Mathematics (2013), 84(1), 49-168

While the value of ‘schematic representations’ in problem solving requires no further demonstration, the way in which students should be taught how to construct these representations invariably gives rise ... [more ▼]

While the value of ‘schematic representations’ in problem solving requires no further demonstration, the way in which students should be taught how to construct these representations invariably gives rise to various debates. This study, conducted on 146 grade 4 students in Luxembourg, analyzes the effect of two types of ‘schematic representation’ (diagrams vs. schematic drawings) on the solving of arithmetical problems. The results show that the presence of schematic representations has a clear positive effect on overall student performance and that a non negligible proportion of students manage to reuse the representations encountered in order to solve new problems. While showing an effect slightly in favor of diagrams as opposed to schematic drawings, our results do not really permit us to draw any conclusions about the form that these representations should take, in particular since a differential effect was observed depending on the type of problem. [less ▲]

Detailed reference viewed: 66 (16 ULiège)
Full Text
See detailQuelle école pour tous ?
Crahay, Marcel ULiege; Baye, Ariane ULiege; Fagnant, Annick ULiege et al

E-print/Working paper (2013)

Detailed reference viewed: 142 (32 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSymposium - Résolution de problèmes mathématiques et développement de compétences : sur quelles variables agir pour soutenir les élèves dans leur apprentissage ?
Fagnant, Annick ULiege; Marcoux, Géry; Vlassis, Joëlle

in Congrès international. Actualité de la recherche en éducation et en formation. AREF 2013 (2013)

Detailed reference viewed: 53 (6 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailComment favoriser la régulation interactive lors d’activités de résolution de problèmes en petits groupes ?
Demonty, Isabelle ULiege; Dupont, Virginie ULiege; Fagnant, Annick ULiege

in Congrès international. Actualité de la recherche en éducation et en formation. AREF 2013 (2013)

Detailed reference viewed: 68 (9 ULiège)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSymposium - Echec scolaire, redoublement ou décrochage : les croyances des enseignants sous la loupe…
Fagnant, Annick ULiege; Poncelet, Débora

in Congrès international. Actualité de al recherche en éducation et en formation. AREF 2013 (2013)

Detailed reference viewed: 80 (21 ULiège)