References of "Delville, Michel"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailNikki Santilli, Such Rare Citings
Delville, Michel ULg

in Sentence: A Journal of Prose Poetics (2004)

Detailed reference viewed: 14 (2 ULg)
See detailLes Sites du Destin Réversible et le sujet poétique chez Madeline Gins et Arakawa
Delville, Michel ULg

in Darras, Jacques (Ed.) Cinquante ans de poésie américaine 1950-2000 (2004)

Detailed reference viewed: 5 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSoup 'n Old Clothes : Frank Zappa’s Peristaltic Poetics
Delville, Michel ULg

in Oficina de poesia: Revista de palavra e da imagem (2004)

Detailed reference viewed: 14 (1 ULg)
See detailHow Not to Die in Venice : The Art of Arakawa and Madeline Gins
Delville, Michel ULg

in dworkin, Craig (Ed.) Architectures of Poetry (2004)

Detailed reference viewed: 22 (0 ULg)
See detailFrom Fantômas to the Dice Cup
Delville, Michel ULg

in Baetens, Jan (Ed.) La novellisation : du film au roman (2004)

Detailed reference viewed: 8 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailFrom Fantômas to The Dice Cup : Poetry and the Boundaries of Novelization
Delville, Michel ULg

in baetens, jan (Ed.) La novellisation (2003, November 23)

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailAmerican Modernism in Transition
Delville, Michel ULg

Conference (2003, October 17)

Detailed reference viewed: 7 (0 ULg)
See detailMaximalisme poétique et poétique maximaliste
Delville, Michel ULg

Scientific conference (2003, February 11)

Detailed reference viewed: 6 (1 ULg)
See detailSound as Sense: Contemporary Us Poetry &/In Music
Delville, Michel ULg; Pagnoulle, Christine ULg

Book published by P.I.E./Peter Lang (2003)

It has often been claimed that writing about music is like dancing about architecture. The general distrust of methods that combine or aggregate knowledge from different research fields, and therefore ... [more ▼]

It has often been claimed that writing about music is like dancing about architecture. The general distrust of methods that combine or aggregate knowledge from different research fields, and therefore tend to elide or smooth out some of their particularities, may account for the paucity of critical writing dealing not only with the role of voice and song in poetry but also with the history of the interdependencies of verbal, textual and musical materials in the broader context of contemporary American literature. The purpose of this book is to develop an informed and imaginative understanding of the interrelationships between poetry and music in a way that reflects the diversity and richness of contemporary artistic practice in the US since the beginning of the 20th century. Related topics such as theories of representation, the aesthetics of rhythm, the material production of literature and music, the links between poetry, politics and popular culture, the making of music from literary texts,or literature from musical models, all provide the focus for a study that deals with the theoretical and practical interrelationships between poetry and music. [less ▲]

Detailed reference viewed: 34 (3 ULg)
See detailHamlet & Co
Delville, Michel ULg; Michel, Pierre ULg

Book published by Les Editions de l'Université de Liège (2003)

Hamlet est une pièce qui s’adresse à tous les publics ou, à tout le moins, aux publics disposés à se poser, avec Hamlet, d’innombrables questions sur des sujets tels que la vie et la mort, l’action et ... [more ▼]

Hamlet est une pièce qui s’adresse à tous les publics ou, à tout le moins, aux publics disposés à se poser, avec Hamlet, d’innombrables questions sur des sujets tels que la vie et la mort, l’action et l’inaction, l’amour ou encore la vengeance. Laurence Olivier a dit qu’il pourrait jouer Hamlet pendant cent ans et lui trouver un nouveau sens à chaque représentation. Le personnage est ambigu, presque insaisissable, en effet, comme l’est la langue de la pièce. Mais cette ambiguïté renforce la richesse de Hamlet plutôt qu’elle ne l’appauvrit ; et c’est précisément ce mystère qui permet à chaque lecteur et à chaque acteur de se livrer à une lecture personnelle et intime du personnage, de faire sienne sa complexité. Hamlet, c’est lui, toi, moi, c’est nous tous ; étant nous tous, il est universel, le mythe que chacun d’entre nous essaie, dans son individualité, de comprendre et ne peut s’empêcher de reconnaître dans sa propre nature. Les lectures de Hamlet sont innombrables et sont fonction de la personnalité du lecteur de la pièce, du metteur en scène et de l’acteur. Hamlet est un des rares personnages du théâtre, peut-être le seul, qui permette un échange constant. Chacun de nous, quel que soit son âge, peut se reconnaître en lui et peut façonner le mythe de Hamlet à son image. * Ne présupposant aucun savoir particulier, cet ouvrage introductif — destiné à la fois au grand public et aux étudiants de l'enseignement secondaire et du premier cycle universitaire — offre un aperçu critique des principaux thèmes de Hamlet tout en permettant au lecteur de se familiariser avec les interprétations et les prolongements littéraires et cinématographiques de la pièce. [less ▲]

Detailed reference viewed: 53 (8 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPortrait of the Prose Poet as Glutton
Delville, Michel ULg

in Sentence: A Journal of Prose Poetics (2003)

Detailed reference viewed: 10 (2 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detailGrown So Ugly : Frank Zappa’s Poetics of Orality
Delville, Michel ULg

in Prague Literary Review (2003), 2

Detailed reference viewed: 12 (1 ULg)
See detailFrom the Lyric Subject to the Embouchured Self
Delville, Michel ULg

in Weinstock, Horst (Ed.) Anglistentag Bayreuth (2003)

Detailed reference viewed: 6 (4 ULg)
Full Text
See detailThe Prose Poem Now
Delville, Michel ULg; Alkhateeb, Tahseen

in AL-QUDS Al-arabi (2003)

Detailed reference viewed: 10 (1 ULg)
See detailShakespeare et Hamlet sur la toile
Delville, Michel ULg; Michel, Pierre ULg

Textual, factual or bibliographical database (2003)

Detailed reference viewed: 25 (3 ULg)
Peer Reviewed
See detailThe Poetry of Objects
Delville, Michel ULg

in Anglistentag 2002 (2002, September 30)

Detailed reference viewed: 2 (0 ULg)
Peer Reviewed
See detailOn the Uses and Abuses of Degenerate Art
Delville, Michel ULg

Conference (2002, May 11)

Detailed reference viewed: 4 (1 ULg)
See detailNature morte et poésie
Delville, Michel ULg

Scientific conference (2002, April 22)

Detailed reference viewed: 6 (0 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detail'Love Poems for the Millennium'
Delville, Michel ULg

in Literary Review (2002), 46(1), 196-199

Detailed reference viewed: 15 (3 ULg)
Full Text
Peer Reviewed
See detail'Pretty Happy!'
Delville, Michel ULg

in Literary Review (2002), 46(1), 196-199

Detailed reference viewed: 9 (2 ULg)